کد خبر: ۱۶۸۲۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۰۲ مهر ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدعلی کی نژاد در حاشیه جلسه گزارش عملکرد هیئت عالی جذب که صبح امروز در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، در خصوص وضعیت دانشگاه ایرانیان گفت: روال تأسیس دانشگاه به طور کلی به دو صورت است؛ دانشگاه های غیردولتی که در حوالی شهر تهران تأسیس می شوند یک اساسنامه تیپ دارند و موسسین آن مشخص هستند و به وزارت علوم و بهداشت معرفی می شوند؛ پس از طی مراحل، صلاحیت عمومی موسسان آن در هیئت عالی جذب بررسی می شود و پس از آن اجازه تأسیس از طریق شورای گسترش صادر می گردد.

وی افزود: اما در خصوص دانشگاه هایی که در تهران تأسیس می شوند باید مطابق فرم و به صورت دانشگاه های اختصاصی مسیر تأسیس طی شود؛ تأسیس این دانشگاه ها لزوما به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی نیاز دارد و اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی قابل تفویض به شورای گسترش نیست.

رئیس هیئت عالی جذب با اشاره به اولین اقدامات مربوط به تأسیس دانشگاه ایرانیان گفت: اولین بار بحث دانشگاه ایرانیان دو سال پیش مطرح شد که به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای موسس آن تا همین اواخر مجوز تأسیس آن تأیید نشده بود، اما با به حد نصاب رسیدن اعضای آن اعضای شورای عالی با تأسیس شعبه در تهران موافقت کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اما پس از بررسی اعضای موسس معلوم شد که یکی از اعضا انصراف داده که به این ترتیب هیئت موسسان به حد نصاب نرسید و در نتیجه همین موافقت اولیه هم ابلاغ نشد.

کی نژاد در پایان با امتناع از معرفی شخص انصراف داده گفت: در صورت به حد نصاب رسیدن موسسان این دانشگاه روند تأسیس دوباره به جریان خواهد افتاد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها