کد خبر: ۱۶۸۲۰
زمان انتشار: ۱۸:۰۸     ۱۱ مرداد ۱۳۹۰

598: معترضان بحرینی با محکوم کردن سکوت جوامع بین المللی در قبال سرکوبگری رژیم حاکم بحرین تاکید کردند که نیروهای رژیم به جای گاز اشک آور گازهای سمی به طرف معترضان پرتاب می کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی «المنار»، جنبش جوانان چهارده فوریه از شهادت یک شهروند پنجاه و نه ساله بحرینی بر اثر استنشاق گازهای سمی که چند روز پیش نیروهای امنیتی به منزل او پرتاب کرده بودند خبر داد.

این درحالی است که تحرکات مردمی در بحرین ادامه دارد و جمعیت وفاق ملی- اسلامی این کشور نیز به بیانیه ای که پس از گفتگوهایی که رژیم حاکم این کشور برگزار کرده بود اعتراض کرد.

«احمد فرحات» گزارشگر این شبکه در گزارشی با پرداختن به این مساله اعلام کرد: چند هفته پس از اقدام رژیم حاکم بحرین در تشکیل کمیته ای حقیقت یاب درباره حوادث خونباری که این کشور از چهارده فوریه گذشته شاهد است مخالفان همچنان از حملات سرکوب علیه مردم و به شهادت رسیدن آنها خبر می دهند. در همین خصوص،

«عیسی احمد الطویل»، شهروند بحرینی، بر اثر استنشاق گازهای سمی که چند روز پیش نیروهای امنیتی رژیم به منزل او پرتاب کردند به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش، ائتلاف جوانان انقلاب چهارده فوریه در بیانیه ای سکوت بین المللی در قبال تحولات این کشور را محکوم و اعلام کرد، مردم بحرین با سلاح های آمریکایی کشته می شوند. ائتلاف یاد شده تاکید کرد که نیروهای امنیتی گاز اشک آور به طرف مردم پرتاب نمی کنند، بلکه گازهای سمی به طرف آنها پرتاب می کنند.

به گزارش این شبکه، در بیشتر روستاها و مناطق بحرین اعتراض های مردمی ادامه دارد. در منامه تظاهرات مسالمت آمیز ناگهانی برگزار شد و شرکت کنندگان خواستار براندازی رژیم حاکم شدند. همچنین مناطق، «درّاز»، «ابوقوّه»، «شَهْرَکان» و «بنی جمره» نیز شاهد برگزاری تظاهرات معترضان بود. اتحادیه کارگران بحرین نیز با برگزاری تحصن اعتراض آمیز در برابر وزارت کار این رژیم بازگشت کارگرانی که در پی حوادث و اعتراض های اخیر از کار بی کار شده اند به محل کارشان را خواستار شد. تحصن کنندگان تاکید کردند که برای تامین معاش خانواده هایشان ، به ویژه با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، با مشکل مواجه هستند.

در همین حال، «جمیل بن محمد حمیدان»، وزیر کار بحرین، اعلام کرد: وضع بیشتر کارگران اخراج شده در حال بررسی است.

از سوی دیگر، جمعیت وفاق ملی اسلامی رسما به بیانیه صادر شده درباره گفتگوهای اخیر که در آن ادعا شده است درباره مسائل و محورهای اصلی توافق شده است، اعتراض و اعلام کرد، این بیانیه نادیده گرفتن خواسته های مخالفان درباره اجرای اصلاحات سیاسی در کشور است.

این شبکه بخشی از سخنان «خلیل المرزوق» از رهبران جمعیت وفاق ملی- اسلامی را پخش کرد که در آن گفت: « لازم است در بیانیه ای که پس از گفتگوهای موسوم به گفتگوهای توافق ملی منتشر شده، ابتدایی ترین مسائلی که در جلسات کوچک تر در نظر گرفته می شود، رعایت شود. بیانیه پایانی در هر جلسه ای و گفتگوی پس از آن منتشر می شود که همه شرکت کنندگان درباره محتوای آن به توافق برسند. نباید بیانیه فقط به پادشاه ارائه شود و مدعی شود که درباره مسائل مطرح شده توافق وجود دارد ».

به گزارش این شبکه، مرزوق همچنین تاکید کرد که ادامه سیاست سرکوب به نفع کشور نخواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها