کد خبر: ۱۶۷۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۱۰ مرداد ۱۳۹۰
رژیم بحرین از طریق تبلیغات در رسانه های پاکستانی خواهان جذب و استخدام نیروهای نظامی بازنشسته برای سرکوب مخالفان حکومت آل خلیفه است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»: این تبلیغات چندی پیش در چند روزنامه اردو زبان پاکستانی توسط سازمان خدمات امنيتي "فوجي " كه توسط "بنياد فوجي " (وابسته به ارتش پاكستان) اداره مي‌شود به چاپ رسید که در آن با عنوان «نیاز فوری:نیرو برای گارد ملی بحرین» به جذب نیروهای سابق ارتش و کسانی که تجربه کار در پلیس را دارند می پرداخت.

در این آگهی از افرادی مثل مدرسان سابق ارتش، مدرسان سابق ضد شورش، پلیس نظامی بازنشته، آشپز سابق ارتش و... دعوت به استخدام شده است. گزارش‌ها حاکي است، مزدوراني که براي پيوستن به گارد ملي بحرين ثبت‌نام مي‌کنند، از سوي فرستادگان اين نهاد و همچنين وهابيون تندرو براي استخدام مصاحبه مي‌شوند.
 

برخی منابع می گویند که در دو ماه گذشته حدود دو هزار و پانصد نفر از این سربازان سابق توسط رژیم آل خلیفه به بحرین منتقل شدند. نبیل رجب ، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین ضمن ابراز نگراني نسبت به استفاده از مزدوران خارجي براي سرکوب انقلابیون بحريني در این مورد می گوید: «ما می دانیم که هواپیماهای بحرینی برای انتقال نیرو های پاکستانی به منامه به پاکستان می آیند».
وی همچنین در ادامه افزود: «ما تعداد دقیق نمی دانم ، اما می دانیم که بسیار بیشتر از هزار و پانصد یا دو هزار نفر است».

این موضوع نیز واکنش وزير امور خارجه ايران را نیز به دنبال داشته و طی هشداری بیان شده كه در صورت عدم توقف روند استخدام از سوي اسلام‌آباد، اين امر عواقب سوء جدي در روابط ديپلماتيك بين تهران و اسلام‌آباد خواهد داشت.
 
همچنین كاردار موقت پاكستان در تهران اخيراً به محل وزارت امور خارجه ايران احضار و ملاحظات جدي ايران نسبت به استخدام هزاران نفر از اتباع پاكستاني در نيروهاي مسلح و پليس بحرين به وي ابلاغ شد.
 
در همین خصوص "تهمینه جنجوا" سخنگوي وزارت امور خارجه پاكستان در پاسخ به سؤالي در مورد اعتراض ايران به پاكستان در مورد دخالت نظاميان سابق پاكستان در سركوب مردم بحرين، گفت: ما داراي روابط بسيار حسنه با ايران مي باشيم و كليه مسايل را در يك محيط بسيار دوستانه مورد بحث قرار مي دهيم.

رژیم آل خلیفه برای سرکوب گسترده انقلابیون بحرینی تنها دست به دامان پاکستان نشده است بلکه در اولین روزهای اعتراض مردم نسبت به حکومت از نیروهای عربستانی و در ادامه نیز از نیروهای اماراتی و اردنی و کویتی کمک گرفته است و جنایات فراوانی را تا به حال مرتکب شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها