کد خبر: ۱۶۶۵۰۷
زمان انتشار: ۲۰:۱۰     ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
رئیس دفتر ریاست‌ جمهوری روسیه در واکنش به خبر یافته شدن تسلیحات ساخت شوروی در سوریه گفت: شوروی سابق هرگز نه تنها به سوریه، بلکه به هیچ کشور جهان کلاهک‌های حاوی گاز سارین نفروخته است

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "سرگئی ایوانف" رئیس دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که اتحاد جماهیر شوروی هرگز به سوریه کلاهک‌های حاوی گاز سارین نفروخته است.

ایوانف امروز در جمع خبرنگاران در تفسیر خبر مربوط به اینکه در زمان حمله شیمیایی در تاریخ 21 آگوست در سوریه مهمات تولید شده در دوران شوروی سابق یافت شده است، گفت: با شنیدن این خبر من از آنجا که 6 سال وزیر دفاع روسیه بودم، به این مسئله علاقه مند شدم. این واقعیت دارد که موشک‌های «زمین به زمین» در اتحاد جماهر شوروی طی سال‌های 1950 تا 1960 تولید می‌شد. البته آنها بسیار قدیمی هستند. طی این سال‌ها، نه در دوران موجودیت فدراسیون روسیه، چنین موشک‌های به ده‌ها کشور جهان، از جمله به کشور لیبی فروخته شده است. حال این موشک‌ها از کجا از سوریه سر درآورده‌اند، خدا می‌داند.

به گفته این مقام کرملین، واضح است که اگر این نوع موشک‌ها در سوریه مورد استفاده قرار گرفته، بطور دقیق از سوی نیروهای مسلح ارتش سوریه نبوده است، چون آنها این نوع سلاح را در اختیار نداشتند.

وزیر دفاع سابق روسیه تاکید کرد: ضمنا هیچ کس تردیدی ندارد که شوروی سابق هرگز کلاهک‌های حاوی گاز سارین نه به سوریه، بلکه به هیچ کشور دیگر جهان نفروخته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها