کد خبر: ۱۶۶۱۶
زمان انتشار: ۱۸:۲۳     ۰۸ مرداد ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، با وجود گذشت ماه ها از زمان سرنگونی دیکتاتور مصر، مردم این کشور همچنان به ادامه اعتراضات خویش تا برآورده شدن همه خواسته های انقلاب ادامه می دهند.
 
دیروز نیز مردم مصر، همچون جمعه های گذشته در سراسر این کشور راهپیمایی کردند. مردم قاهره پس از برگزاری نماز جمعه با تجمع در میدان التحریر به بیان خواسته های انقلابی خویش مبنی بر محاکمه مبارک و همه وابستگان حکومت سابق و کاهش اختیارات شورای نظامی این کشور پرداختند.
 
آنچه در این راهپیمایی عظیم که بزرگترین تجمع پس از سقوط مبارک محسوب می شد به چشم آمد، شعارهای مردمی مبنی بر اجرای احکام اسلامی و درخواست برای قطع رابطه با رژیم صهیونیستی بود که رسانه های غربی نیز نتوانستند از بیان آن چشم پوشی کنند.
 
در این راستا، صدای آمریکا که طی ماه های گذشته همسو با دیگر رسانه های غربی همواره با زیر سوال بردن قیام اسلامی مردم، آن را با عناوینی چون خواسته های اقتصادی و دموکراسی خواهی نام می برد، این بار اعتراف کرد که مردم مصر خواهان تشکیل حکومت اسلامی هستند.
 
پایگاه خبری صدای آمریکا در این باره نوشت: «در حالی که انتظار می رفت گردهمایی ها پس از نماز جمعه آغاز شود، هزاران نفر زودتر وارد میدان شدند و برای تشکیل حکومت اسلامی شعار دادند.»
 
اگر چه صدای آمریکا تلاش كرده با کوچک  شمردن تجمع میلیونی دیروز (به کار بردن عنوان تجمع هزاران نفری)، تا آنجا که ممکن است خواسته های اسلامی مردم را تقلیل دهد، اما اعتراف به این مسئله که مردم خواهان تشکیل حکومت اسلامی هستند، خود گواه باطل بودن همه تحلیل های رسانه های غربی از انقلاب های عربی طی ماه های اخیر است.
 
ایالات متحده آمریکا در کنار سایر کشورهای غربی که با وقوع انقلاب های عربی بهت زده گشتند، ابتدای امر تلاش كردند با حرکتی فرار به جلو و همسو نشان دادن خویش با خواسته های مردمی، اهداف انقلاب های اسلامی در منطقه را منحرف كنند.
 
حمایت از انقلاب های مردمی در حالی از سوی این کشورها بیان می شود که تا چند روز قبل از فرار مبارک و بن علی، آنها هم پیمان آمریکا در منطقه تلقی می شدند و شخص مبارک بعنوان هم پیمان آمریکا در تمامی مذاکرات صلح شرکت داشت.
 
گفتنی ست، ایالات متحده سالیانه سه میلیارد دلار به حکومت مبارک کمک بلاعوض اعطا می كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها