کد خبر: ۱۶۵۵۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۰۸ مرداد ۱۳۹۰
شاید تا کنون بارها خواستار دیدار با برخی مسئولین و حتی مدیران رده چندمی کشور برای پیگیری امور و کارهایتان بوده اید امّا ضیق وقت و جلسات مکررشان، بهانه خوبی برای دواندن شما و امروز و فردا کردنشان بوده است.

به گزارش سرویس دین و اندیشه بی باک، با مراجعه به سیره بزرگان و خادمین حقیقی ملت، می توان به میزان توجه و اهتمام آن بزرگواران برای رفع حوائج مردم پی برد.

فرزند حضرت آیت الله شیخ حسنعلی اصفهانی ( معروف به نخودکی اصفهانی)  پیرامون پدر مرحومشان چنین نقل می کند :
پدرم ، در کلیه ساعات روز و شب، برای رفع حوائج حاجتمندان و درماندگان؛ آماده بودند.
روزی عرضه داشتم: خوبست برای مراجعه مردم وقتی مقرر شود.

فرمود:  پسرم، لیس عند ربّنا صباح و لا مساء: آن کس که برای رضای خدا، به خلق خدمت می کند، نباید که وقتی معین کند .

پدرم در ابتدای شبها پس از انجام فریضه، به نگارش پاسخ نامه ها و انجام خواسته های مراجعان مشغول و سپس مدتی به مطالعه می پرداختند. از نیمه های شب تا طلوع آفتاب به نماز و ذکر و نوافل و تعقیبات سرگرم بودند. پس از طلوع خورشید اندکی استراحت می کردند و بعد از آن تا ظهر به ملاقات و گفتگو با مراجعان و تهیه و ساخت دارو برای بیماران می نشستند و بالاخره عصرها برای تدریس به مدرسه می رفتند و پس از آن نیز به پاسخگوئی و رفع نیازمندی محتاجان و گرفتاران مشغول بودند و در تمام سال به تفاوت ایام و اختلاف احوال پس از طلوع آفتاب و یا ساعتی بعد از ظهر استراحتی کوتاه می فرمودند.

درسال 1314 یکی از سادات محترم مشهد برای ایشان سجاده ای و رختخوابی هدیه فرستاد. ایشان در جواب فرموده بودند: سجاده را به خاطر سیادت شما که رعایت حرمتش را بر خود واجب می دانم می پذیرم ولی به رختخواب نیازم نیست زیرا که بیست و پنج سال است که پشت و پهلو بر بستر استراحت ننهاده ام.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها