کد خبر: ۱۶۵۲۸۸
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
سایپا نیوز: مرسدس بنز کلاس اس کوپه که در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت به نمایش در آمد، چهره ای پرزرق و برق تر، چراغ هایی نازکتر، پنجره ای باریکتر و درب موتور کشیده تر از خود نشان داده که نشانه هایی از آینده دارد.

به گزارش اطلاع رسانی سایپا به نقل از بلومبرگ، سالیان سال است که خودروهای بنز به دلیل گرانی، بیشتر خودروی پیرمردها شده بود و بنز هم این را می دانست شاید ارائه یک کراس اور جوان پسند در نمایشگاه را بتوان واکنش طبیعی بنز به این نگاه ها تلقی کرد. در جا زدن بنز در سال های گذشته باعث شد که در سال 2005  مقام اول را به ب ام و ببازد و در سال 2011 مقام دوم را به آئودی واگذار کند و حال هم در جایگاه سوم جا خوش کرده است.

بنز تا پایان دهه به گرد ب ام و نمی رسد / عکس

دییتر زچه رئیس برند مرسدس و مدیر عامل دایملر ای جی صاحب برند مرسدس به بازگشت برند بنز به اوج می اندیشد و نمونه این طرز تفکر او در عرضه کلاس اس کوپه متبلور شده است. اما این تمام ماجرا نیست، در 24 ماه گذشته مرسدس بنز 9 مدل جدید  ارائه داده و برنامه ریزی کرده است که در 8 سال آینده 13 مدل جدید دیگر هم عرضه کند.
مرسدس بنز برای پر کردن خلا  در بخش خودروهای جوان پسند، چند خودروی جمع و جور اسپورت نظیر GLA معرفی کرده که نشان می دهد مدیران این شرکت متوجه نقاط ضعف خود شده اند. گوردن واگنر 45 ساله که جوانترین طراح ارشد این خودروساز است و از سال 2008 به این مجموعه پیوسته در مصاحبه ای گفته است که بنز نیاز به تغییر پارادایم دارد برای همین زبان طراحی را طوری تغییر داده که طراحی پاک و خالص آن در راستای فلسفه بنز باشد برای همین نام آن را خلوص حسی «sensual purity» گذاشته است.
دو سال پیش مدیر عامل بنز در نمایشگاه فرانکفورت وعده داد که تا پیش از 2020 مقام اول در بین خودروهای لوکس و مجلل را پس بگیرد؛ آن چه در نمایشگاه امسال فرانکفورت به نمایش درآمد نشان از تلاش این خودروساز برای بازپس گرفتن عنوان قدیمی است. در ماه اوت هم این خودروساز رکورد خوبی به ثبت رساند و 108 هزار دستگاه خودرو تحویل داد. در مقایسه با دو خودروساز رقیب، بنز در ماه اوت 19 درصد افزایش فروش داشت، ب ام و 16 درصد و آئودی 10 درصد. بیشتر فروش بنز را هم خودروهای کوچک هاچ بک کلاس A، خودروهای شبیه به ون کلاس B و کوپه چهاردر CLA  تشکیل می دادند.
بر اساس تخمین مؤسسه تحقیقاتی IHS در سال 2014 فروش بنز به 1.58 میلیون دستگاه می رسد و مقام دوم را از آئودی با 1.57 میلیون دستگاه پس خواهد گرفت. اما اگر با همین سرعت ادامه بدهند هیچ یک از این دو تا پایان این دهه به گرد ب ام و هم نمی رسند. بنز باید طی چند سال آینده نشان دهد که تغییر استایل مقطعی نبوده و یک قوای محرکه پشت آن است. استفان براتزل از مرکز مدیریت خودروی دانشگاه علوم کاربردی برگیچ گلادباخ آلمان می گوید: آئودی طراحی خوبی دارد اما خودش را بارها تکرار کرده است. طراحی خوب باید با دقت و به تدریج پیشرفت داشته باشد و تغییر به شکل دائمی و مستمر اتفاق بیفتد.
چالش بنز این است که می خواهد سنت و پیشرفت را با هم داشته باشد و شاید در این چند سال گذشته تلاش های این شرکت ثمربخش بوده چون ظاهر خودروهای نمایشگاه امسال فرانکفورت با 10 سال گذشته تفاوت چشمگیری دارد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها