کد خبر: ۱۶۴۵۲۷
زمان انتشار: ۱۸:۴۹     ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
به گزارش 598 به نقل از بي باك ، در روزهای اخیر مهمترین مساله ای که افکار عمومی دنیا را به خود مشغول کرده است، بحث حمله نظاني آمريكا به سوريه مي باشد كه علاوه بر ملتهای آزاده دنیا، در بین دولتها نیز مخالفان بزرگي همچون ايران و روسيه دارد.

در اين ميان برخي از كارشناسان و مسئولين آمريكايي براي تضعيف و تغيير افكار ملت ايران در قبال مقاومت سوریه، از همان ابتدا صحبت هايي مبني بر اين كه در صورت عدم حمله آمريكا به سوريه، جایگزین هدف حمله نظامی آمریکا، ايران خواهد بود تا با اين توجيه افكار عمومي داخل کشور پذيرش حمله به سوريه را داشته باشند.

حتي برخي رسانه هايي داخلي جريان تندرو به صورت مستقيم و غير مستقيم  اين مطالب را عنوان كرده اند كه اگر حمله به سوريه صورت نگيرد بايد منتظر حمله به تاسيسان هسته اي ايران توسط رژيم غاصب اسرائيل باشيم.

دنیس راس مشاور خاورمیانه ای سابق اوباما گفت: در صورتی که آمریکا به سوریه حمله نکند، مقامات ایران در جدیت این ادعای دولت اوباما که "همه گزینه ها از جمله گزینه نظامی روی میز است" تردید خواهند کرد و بر این باور خواهند بود که در صورت تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای از گزینه نظامی خبری نخواهد بود و تنها باید فشارهای اقتصادی و تحریمی را تحمل کنند.

راس با این استدلال نتیجه می گیرد در این صورت تندروها در ایران به دولت روحانی فشار وارد خواهند کرد و اجازه نخواهند داد رییس جمهور میانه روی ایران راه مصالحه و حل و فصل مساله هسته ای را در پیش گیرد چرا که در این صورت اقدام احتمالی نظامی علیه ایران زیر سئوال خواهد رفت. پس اسراییل بیکار نخواهد نشست و نظاره گر نخواهد بود تا ایران با دست یابی به سلاح هسته ای موجودیتش را در خاورمیانه به چالش بکشد، دولت تل آویو همان گونه که بارها اعلام کرده دست به اقدام نظامی علیه ایران خواهد زد و آمریکا نیز وادار خواهد شد وارد جنگ شود.

متاسفانه برخي رسانه هاي داخلي براي واردار کردن مردم و دولت کشورمان به منظور عقب نشيني در حمايت از سوريه، با چنين تحليل هايي مواضع عدم حمايت از سوريه را اتخاذ كرده اند و برخي ها جنگ سوريه و پرونده هسته ايران را به هم مرتبط كرده و عنوان مي كنند يكي از نزديك ترين متحدان ايران درگير جنگ داخلي است و خطر جنگ را بالاي سر خود احساس مي كند و همزمان پرونده هسته يي ايران در مرحله حساسي به سر مي برد.

دكتر محمد حسن قديري ابيانه، دكتري علوم استراتژيك و تحليل گر مسائل سياسي در اين خصوص در گفتگو با بي باك اظهار داشت: اگر اسرائيل و يا آمريكا مي توانستد به ايران حمله نظامي كنند تا به حال اين كار را انجام داده بودند، اسرائيل و آمريكا قدرت و جرات حمله نظامي به كشوري مانند ايران را ندارند به همين جهت به جنگ رواني روي می آورند زيرا از عواقب حمله نظامي به ايران و عكس العمل ايران به شدت وحشت دارند.

وي تاكيد كرد: دكتر روحاني به دفاع از حقوق ملت ايران معتقد است و همانطور كه اعلام كرده است به هيچ عنوان از حقوق ملت ايران كوتاه نخواهد آمد، و نيازي به فشار وارد كردن به ایشان براي دفاع از حقوق كشورمان نيست. بنابراين اينگونه اظهارات كه غربي ها تهديد و تحريم را براي تقويت آقاي روحاني در مقابل جناح مثلا افراطي بيان مي كنند يك تحليل احمقانه است كه خودشان هم به آن اعتقادي ندارند.

كارشناس علوم استراتژيك تصريح كرد: اسرائيل ضعيف تر از آن است كه به كشوري مانند ايران كه به يكي از كشورهاي تاثيرگذار و قدرتمند منطقه تبديل شده است حمله نظامي كند. سوريه، حزب الله و فلسطين كشورهايي هستند كه به عمق اسرائيل كه شيشه عمر سلطه غرب را تشكيل مي دهد دسترسي دارند و اتفاقا حمله به سوريه و تهديد سوريه و جناياتي كه بر عليه ملت، دولت و ارتش سوريه مرتكب مي شوند براي بيرون كردن سوريه از جبهه مقاومت است تا بتوانند براي اسرائيل امنيت ايجاد كنند.

قديري در پايان افزود: به فرض اينكه سوريه، حزب الله و حماس سركوب شوند آنگاه يكي از موانع مهم جنگ با ايران برداشته خواهد شد، البته موانع مهم ديگري نيز براي جنگ با ايران وجود دارد؛ كنترل ايران بر تنگه هرمز، قدرت قوي بازدارنگي نظامي ايران، انسجام ملي و نظام ولايي و تجربه جنگ هشت ساله از موانع استفاده سایر کشورها از گزينه نظامي علیه ایران می باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سرباز علی
MALAYSIA
۱۲:۲۹ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
۰
۰
ابیانه کسی است که امتحانش را در انقلاب اسلامی پس داده است ...بابا به حرمت این آقای ابیانه ریش سفید احترام رئیس جمهور را نگاه دارید و بهش کمک کنید ...تازگی ها از ریس جمهور یک عکس در کابینه دیدم که خیلی ناراحت بود ...والله باید جواب پس بدید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها