کد خبر: ۱۶۴۲۹۲
زمان انتشار: ۲۰:۲۷     ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
وزیر خارجه آلمان ضمن ابراز امیدواری درباره امکان حل بحران سوریه بدون راهکار نظامی، از سوریه خواست در این زمینه شفاف‌سازی کند.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آلمان در آخرین واکنش درباره نتیجه‌بخش بودن راهکار غیرنظامی در حل بحران سوریه ضمن استقبال از این راهکار، خواستار همکاری بیشتر دولت سوریه شد.

 «گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان امروز با اشاره به نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه گفت: « با اقدام اخیر امکان استفاده از راهکار سیاسی بار دیگر افزایش یافته است. اما دولت سوریه باید ثابت کند که زمان را به بازی نگرفته است. در بهترین حالت کنوانسیون جهانی سلاح‌های شیمیایی بپیوندد.» 

وزیر خارجه آلمان گفت که کنترل و افشای ذخایر شیمیایی باید صورت گیرد و چنین اقدامی باید به سرعت اجرایی شود.وی سوریه باید کارت‌ها را روی میز بگذارد.

این در حالی است که پیش از این مرکل از طرح ارائه شده برای نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه، استقبال کرده و ابراز امیدواری کرده بود که این طرح با «عمل» همراه شده و تنها برای «خریدن زمان» نباشد.

وی در این مورد گفت: «امروز طرح جالبی از سوی روسیه مطرح شد که از سوریه خواست تسلیحات شیمیایی‌اش را تحت نظارت بین‌المللی قرار دهد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها