کد خبر: ۱۶۳۹۳۶
زمان انتشار: ۲۰:۴۳     ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
معاون مشاور امنیت ملی آمریکا تأکید کرد حمله نظامی هر چند محدود هم باشد یک پیام قاطع به دولت سوریه می‌دهد که نمی‌تواند با مصونیت علیه مردم کشورش سلاح‌ شیمیایی استفاده کند.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن‌تایمز، «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا به شبکه «ام اس ان بی سی» اعلام کرد که حتی یک حمله محدود نظامی آمریکا به سوریه یک پیام قاطعی به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه می‌رساند که نمی‌تواند با مصونیت علیه مردم کشورش از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند.

وی اعلام کرد که هرگونه حمله پیامدهای چشمگیری بر اسد دارد و بر محاسبات وی تأثیر می‌گذارد.

این مقام آمریکایی اعلام کرد که تحریم‌های گوناگون و دیپلماسی در قبال اسد ناکارآمد بود و کنگره و جامعه بین‌الملل باید از اقدامات محکم‌تری علیه اسد حمایت کنند.

این مقام آمریکایی در حالی چنین اتهاماتی را به دولت سوریه وارد کرده است که هیچ سند و مدرکی از اینکه نیروهای اسد از سلاح‌های شیمیایی در حمله 21 آگوست در نزدیکی دمشق استفاده‌ کردند، وجود ندارد.

علیرغم تمام تلاش برخی مقامات آمریکایی برای جلب حمایت‌ها علیه اقدام نظامی علیه سوریه، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که افکار عمومی آمریکا و همچنین بسیاری از نمایندگان کنگره، خواه جمهوری‌خواه و خواه دموکرات، با اقدام نظامی علیه سوریه مخالف هستند.

این مقام آمریکایی، علیرغم آنکه ادعاهای پیشین مقامات آمریکا درباره سلاح‌های شیمیایی عراق اشتباه بود و به یک جنگ بیهوده در عراق ختم شد و ممکن است چنین اشتباهی درباره سوریه نیز رخ دهد، گفت: تردیدی نیست که اسد ذخایر عظیمی از سلاح‌های شیمیایی دارد....سوال اینجاست: ما باید با این چه اقدامی در اینباره انجام دهیم؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها