کد خبر: ۱۶۳۹۳۱
زمان انتشار: ۲۰:۴۲     ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
وزیر خارجه روسیه گفت مسکو از سوریه خواسته است ذخایر شیمیایی خود را تحت نظارت جامعه بین‌الملل قرار دهد و امیدوار است پاسخی «سریع» و «شفاف» در این رابطه دریافت کند.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی که خروج کامل ذخایر شیمیایی از سوریه را تنها راه جلوگیری از اقدام نظامی دانسته‌اند، به دمشق توصیه کرد این ذخایر را تحت نظارت جامعه بین‌الملل قرار دهد.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز در نشست خبری مشترکی که در لندن با «ویلیام هیگ» همتای انگلیسی‌اش داشت، در پاسخ به خبرنگاری که از وی در مورد اقداماتی که می‌تواند از حمله جلوگیری کند پرسید، گفت «بشار اسد» می‌تواند تا هفته آینده تمام ذخایر شیمیایی خود را به خارج از سوریه منتقل کند. وی البته ادعا کرد که دولت سوریه نمی‌خواهد چنین کاری انجام دهد و تحقق این امر غیرممکن است.

لاوروف ضمن توصیه دمشق به قرار دادن ذخایر تسلیحات شیمیایی زیر نظر جامعه بین‌الملل، گفت: نمی‌داند دمشق حاضر به پذیرفتن چنین شریط می‌شود یا نه.

وی همچنین گفت مسکو این طرح را به «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه ارائه داده و امیدوار است پاسخی «سریع» و «شفاف» دریافت کند. لاوروف البته گفت روسیه تنها در صورتی به این طرح می‌پیوندد که اطمینان یابد این اقدام می‌تواند از طرح حمله جلوگیری کند.

پیشتر برخی منابع از بررسی طرحی برای خروج ذخایر شیمیایی سوریه و نظارت بین‌المللی بر این ذخایر خبر داده بودند. «ولید معلم» قرار است تا ساعتی دیگر در کنفرانس خبری حضور یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها