کد خبر: ۱۶۲۵۸۱
زمان انتشار: ۲۱:۲۷     ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
وزیر اسبق دفاع آمریکا ضمن حمایت از اقدام نظامی علیه سوریه تأکید کرد واشنگتن باید تردید را کنار گذاشته و اگر منفعت آمریکا را می‌خواهد به دنبال تغییر رژیم در سوریه باشد.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، «دونالد رامسفلد» وزیر دفاع سابق آمریکا روز سه‌شنبه در موزه ریاست‌جمهوری «جرالد فورد» در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان درباره سوریه ضمن انتقاد از تردید «باراک اوباما» درباره اقدام نظامی در سوریه گفت که آمریکا نباید نصفه و نیمه کاری را انجام دهد.

وی ادامه داد: شما یا باید رژیم سوریه را تغییر دهید یا هیچ کار دیگری نکنید. چرا می‌روید یک تیری می‌اندازید؟ این کارها فقط سر و صدا ایجاد می‌کند. چه چیزی عایدتان می‌شود؟ چیزی که واقعا به دست می‌آورید شرمندگی برای آمریکا به دلیل ناکارآمدی و سستی است. آخرین کاری که باید انجام دهیم این است که یک نشانه بفرستیم که خط قرمزی وجود دارد که بشار اسد از آن عبور کرده است و ما تیری شلیک کرده‌ایم.

رامسفلد با موضعی سرسختانه تصریح کرد: شما باید یک تصور داشته باشید و بدانید که چه کاری می‌کنید. اینکه بگویید که اقدام چندانی صورت نمی‌گیرد و هدف تغییر رژیم نیست، پس اصلاً اقدام کردن برای چیست؟ اگر تصمیم شما این است که برای منفعت ملی ما کاری بکنید، باید دنبال تغییر رژیم باشید.

اوباما هفته گذشته اعلام کرد در صدد است از کنگره برای حمله نظامی محدود علیه آنچه که استفاده نیروهای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از سلاح‌های شیمیایی در حمله 27 آگوست در نزدیکی دمشق خواند، صورت دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها