کد خبر: ۱۶۱۹۲۷
زمان انتشار: ۲۲:۳۳     ۱۱ شهريور ۱۳۹۲
وزرای دفاع و خارجه آمریکا قرار است روز سه‌شنبه با حضور در کمیته روابط خارجی سنا، از طرح «باراک اوباما» برای اقدام نظامی علیه سوریه دفاع کنند.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «پلیتیکو»، «جان کری» و «چاک هیگل» وزرای خارجه و دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در کمیته روابط خارجی مجلس سنا حاضر می‌شوند تا از طرح «باراک اوباما» رئیس‌جمهور برای انجام حملات «محدود و کنترل‌شده» به اهدافی در سوریه، دفاع کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه در اقدامی غیرمنتظره تصمیم‌گیری در مورد اقدام نظامی علیه سوریه را به کنگره واگذار کرد. پیشتر «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس هم اقدامی مشابه انجام داد، اما با رأی مخالف نمایندگان پارلمان، از همراهی اوباما در اقدام نظامی علیه سوریه بازماند.

روز یکشنبه هم مشاوران اوباما با گروهی از نمایندگان کنگره در مورد طرح اوباما صحبت کردند و اسناد محرمانه‌ای در مورد حمله دو هفته قبل به «غوطه» در حومه دمشق به آن‌ها ارائه کردند. با این حال خبرگزاری رویترز نوشته است نمایندگان کنگره همچنان نسبت به اقدام نظامی علیه سوریه بدبین هستند.

پلیتیکو نیز در گزارش خود تصریح کرده است که اعضای کمیته روابط خارجی سنا نسبت به این طرح بسیار متفرق است، که این نمودی کلی از گرایش‌های کنگره است. قرار است جلسه‌ای دیگر نیز روز چهارشنبه برگزار شود. نمایندگان کنگره قرار است در هفته آینده برای تصمیم‌گیری در مورد اقدام نظامی علیه سوریه گرد هم آیند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها