کد خبر: ۱۶۱۵۸۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۱۰ شهريور ۱۳۹۲
رئیس پلییس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) آذربایجان‌شرقی گفت: برای جلوگیری از کلاهبرداری اینترنتی مراقب پیامک‌ها و تماس‌های مشکوک دیگران باشند.
محمد قاسملو ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی به سرعت در حال رشد و توسعه هستند از این رو رعایت نکاتی برای ارتقاء و حفظ امنیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ضروری است.

وی ادامه داد: خانواده‌ها همواره باید ارتباط دوستانه خود را با فرزندان حفظ کرده تا بدانند شما همیشه آماده صحبت کردن با آنها در فضای مجازی هستید.

به نقل از فارس، قاسملو استفاده از ابزارهای کنترلی و نظارتی و بررسی سایت‌های مناسب و نامناسب را از عوامل مهم پیشگیری از آسیب‌های اینترنتی دانست.

این مقام انتظامی با تاکید براینکه برخی از افراد با ارسال پیامک، تقاضای شماره حساب بانکی و رمز دوم کارت از دریافت کننده پیامک برای واریز وجه جایزه کرده که در نتیجه با ارسال این اطلاعات از شهروندان کلاهبرداری اینترنتی می‌کنند، افزود: به پیامک‌ها و تماس‌های مشکوک پاسخ نداده و در صورت لزوم از طریق مبادی قانونی اقدام کنند.

قاسملو تحریف عکس و اخبار اشخاص و همچنین انتشار عکس‌های خانوادگی در فضای مجازی جرم محسوب شده و با اقدام کنندگان برخورد قانونی می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها