کد خبر: ۱۶۱۳۸۷
زمان انتشار: ۲۱:۱۲     ۰۹ شهريور ۱۳۹۲
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در واکنش به صحبت‌هاي ديروز مهدي تاج بيانيه‌اي صادر کرد.
سرمربي تيم ملي فوتبال در بيانيه‌اي به مسائل مهمي درباره آماده‌سازي تيم ملي فوتبال اشاره کرده است. کي‌روش با انتقاد از مهدي تاج، از مسوولان فدراسيون فوتبال خواست يک بار براي هميشه براي فوتبال ايران تصميم بگيرند. او همچنين با اشاره به اينکه زمان براي تيم ملي دوباره در حال از دست رفتن است تاکيد کرد در اين برهه زماني بازي‌هاي ليگ بايد به خاطر بازي‌هاي تيم ملي تعطيل شود؛ اتفاقي که او مي‌خواهد حداقل اين بار به اسم او تمام نشود.

به نقل از ايسنا، در اين بيانيه که در دو بخش تنظيم شده آمده است:

A) با توجه به اظهارات اخير آقاي تاج رييس سازمان ليگ که در رسانه‌ها هم انتشار يافت، مجبورم اين موارد را به اطلاع هواداران فوتبال در ايران برسانم.

1- آن‌ها دقيق و درست نيستند و تنها هواداران فوتبال در ايران و همچنين جامعه فوتبال را گيج مي‌کنند و واقعيت‌ها را از آن‌ها دور نگه مي‌دارند.

2- برنامه آماده‌سازي تيم ملي فوتبال به وسيله سرمربي تيم تاييد شد و به دست سازمان ليگ رسيد و بعد از آن در يک نشست خبري به اطلاع اذهان عمومي رسيد.

3- ديدگاه، اصول و قوانين من براي آماده‌سازي تيم ملي براي جام جهاني از سوي همه کاملا شناخته شده است.

4- اين قابل قبول نيست که به اين نتيجه برسيم که سرمربي تيم ملي از چهار باشگاه استقلال، فولاد، سپاهان و تراکتور درخواست کرده بازيکنان ملي‌پوش‌شان را در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا بازي ندهند.

5- اين قابل قبول نيست که به همين سادگي به اين نتيجه رسيد که من درخواست کرده‌ام جام حذفي بدون بازيکنان ملي‌پوش برگزار شود.

6- من تحت هيچ شرايطي و هرگز درخواست نکرده‌ام که با باشگاه‌ها صحبت کنم چرا که اين جزو وظايف من نيست. واقعيت کاملا برعکس است. آقاي تاج رييس سازمان ليگ از من درخواست کرد که اين کار را انجام دهم.

B ) با توجه به اتفاقاتي که در چند هفته اخير براي تيم ملي رخ داد و همچنين اظهار نظرهايي که در نشست‌هاي خبري مطرح شد ناچارم به اطلاع اهالي فوتبال برسانم که

1- از زماني که من نخستين برنامه خود را براي آماده‌سازي تيم ملي در جام جهاني به فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ فرستاده‌ام 5 ماه مي‌گذرد.

2- در اين 5 ماه ما با مسئولان فدراسيون و سازمان ليگ چندين بار (بيش از 10 بار) جلسه گذاشتيم.

3- متاسفانه طبق تقويم AFC و بازي‌هاي ليگ قهرمانان و همچنين جام ملت‌هاي آسيا گزينه‌ي ديگري براي ما در دسترس نبود.

4- به عقيده من جام جهاني 2014 بايد مهم‌ترين دغدغه فوتبال ايران در فصل جاري (2014 – 2013) باشد.

5- جام جهاني بدون شک يعني ورزش، فرهنگ و جامعه که در حوزه‌هاي مختلف تاثير عميقي روي جامعه بشري مي‌گذارد.

6- ايمان راسخ دارم و خيلي خوشحالم که اين موضوع را بگويم بخش اعظمي از مردم ايران در اين آرزو و رويا با من شريک هستند و آن رويا هم اين است "حضور تيم ملي در جام جهاني برزيل لذت، افتخار و غرور را براي فوتبال ايران به همراه داشته باشد".

7- براي به دست آوردن اين هدف و رويا بسيار مهم است که همه از يک برنامه خاص و رقابتي حمايت کنيم. ما انتخاب ديگري نداريم.

8- برنامه‌اي که به فدراسيون و سازمان ليگ ارائه شده دو گزينه دارد.

9- همه آنچه نياز داريم اين است که يک تصميم بگيريم. بين گزينه يک و گزينه دو.

10- واقعيت کاملا بر خلاف اظهارات تاج است. سرمربي تيم ملي تنها از مسئولان رسمي فوتبال ايران درخواست کرد که يک گزينه را انتخاب و براي آن تصميم بگيرند. آنچه آن‌ها اعتقاد دارند بايد در رابطه با برنامه تيم ملي اجرا شود؛ اين چيزي است که از سوي آن‌ها ارائه شده است.

11- ما دوباره و دوباره در حال از دست دادن زمان هستيم. ما به مرحله اي رسيديم که بسيار مهم است که ديگر با منافع تيم ملي بازي نشود. حداقل نه ديگر از طرف من چرا که ديگر کافي است.

12- آماده شدن يا نشدن، مسئله اين است.

فوتبال دوستان عزير ايران، سوال خيلي ساده است.

- آيا فوتبال ايران يک بار براي هميشه مي‌تواند يک تصميم بگيرد يا خير؟

- آيا فوتبال ايران مي‌تواند يک برنامه دقيق و کارآمد براي آماده‌سازي تيم ملي در جام جهاني تنظيم و آن را اجرا کند، آري يا خير؟

- آيا فوتبال ايران مي‌تواند بگويد آري يا خير؟

به همين سادگي.

در طول دو فصل گذشته تيم ملي از حمايت کافي و توجه کافي بي‌بهره بود.

در طول بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني گذشته از همه مشکلات و مسائلي که در طول راه‌مان با آن‌ها مواجه بوديم، ما به همراه يکديگر براي تيم ملي و صعود به جام جهاني جنگيديم بدون هيچ عذر و بهانه‌اي. فوتبال ايران در مسير خود براي حضور در برزيل است.

با احترام و از طرف تيم ملي باز هم مي‌پرسم لطفا، آيا مي‌توانيد يک تصميم بگيريد، آري يا خير؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها