کد خبر: ۱۶۰۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۲۸ تير ۱۳۹۰
سرپرست اداره كل هواشناسي خوزستان از اتفاقي نادر در آب و هواي خوزستان خبر داد و گفت: تجربه 6 روز با دماي بيش از 50 درجه سانتيگراد در شهر اهواز در اوايل تابستان اتفاقي نادر و در 50 سال گذشته بي‌سابقه است.
نادر شفي‌خدايي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: از اوايل سال‌جاري با بررسي‌هاي بسيار زيادي كه در نقشه‌هاي اقليمي انجام شده بود پيش‌بيني هشت روز با دماي بيش از 50 درجه در استان كرديم كه تا كنون در اوج ناباوري از اين تعداد شش روز را تجربه كرده‌ايم و اين اتفاق بسيار نادر و عجيب است.
وي با اشاره به اينكه در 50 سال گذشته سابقه نداشته است در خرداد ماه در اهواز دماي بيش از 50 درجه تجربه شود، گفت: شرايط آب و هوايي در شهر اهواز به كلي تغيير كرده است و تغييرات دمايي در اين باره خود مويد اين ادعاست كه شرايط اقليمي تغييرات اساسي كرده است.
وي با اشاره به اينكه حداقل و حداكثر دما نيز در استان دستخوش تغييرات اساسي شده است، خاطر نشان كرد: حداقل دماي استان در شهر اهواز در سال‌جاري دو درجه سانتيگراد تغيير كرده و افزايش داشته و حداكثر دما نيز در استان افزايش نيم تا يك درجه‌اي داشته است.
اين مقام مسئول با اشاره به ميزان زمان ماندگاري در حداقل و حداكثر دماي استان گفت: در بررسي‌هاي انجام شده در خوزستان مشاهده شده است كه ماندگاري در حداقل دما در خوزستان كاهش داشته و برعكس، ماندگاري در حداكثر دما نيز افزايش چشم‌گيري داشته است.
شفي‌خدايي با اشاره به اينكه اين وضعيت در حال بررسي است، افزود: بايد با تغييراتي كه در شرايط زندگي و اشتغال در استان ايجاد مي‌شود كنار آمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها