کد خبر: ۱۶۰۲۰۸
زمان انتشار: ۱۸:۱۷     ۰۳ شهريور ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598، دکتر مجید ابهری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی " ندای انقلاب " با اشاره به ضررها و آسیب های ناشی از سایت های همسریابی گفت: این سایت ها عامل تغییر سبک زندگی و گسترش فساد اخلاقی در جامعه هستند. با توجه به اینکه ازدواج یکی از مراحل اصلی زندگی هر پسر و دختری می باشد و همسریابی و گزینش وی بخش اساسی این پیوند را تشکیل می دهد بنابراین همسرگزینی گام سرنوشت ساز در تعیین جهت ازدواج خواهد بود و هرگونه ضعف در آن تاثیر مستقیم و نهایی در پیوند زناشویی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در جامعه ما بر اساس نیاز جوانان و به خاطر منافع مالی، بعضی از افراد اقدام به راه اندازی سایت های همسریابی کرده اند که این سایت ها نه تنها هیچ کمکی به جوانان نمی کنند بلکه اعتماد به نفس و خودآگاهی را در آنان تضعیف می نماید. یعنی یک جوان با داشتن تحصیلات و سن مناسب خود و خانواده اش قادر به یافتم زوج مناسب نیستند و باید در فضای مجازی به دنبال یک همسر واقعی برای خود بگردد.

این جامعه شناس تاکید کرد: مساله دیگر از نگاه آسیب شناسی رفتاری این نکته مهم است که این سایت ها هیچ ضمانتی در انجام ازدواج ندارند و فقط به عنوان دروازه دوستیابی مورد استفاده قرار می گیرند و معلوم نیست اطلاعات اشخاص به ویژه به ویژه مشخصات دختران و زنان جوان و عکس های آنان از کجا سردر می آورد.

این تحلیل گر مسائل اجتماعی خاطر نشان نمود: در یک پژوهش میدانی مشخص شده 95 درصد از ازدواج هایی که همسرگزینی توسط والدین و بزرگترها و یا مشاوره انجام گرفته به شادکامی منجر شده است و در مقابل آن وقتی به طلاق های سه سال گذشته مراجعه می کنیم 89 درصد آنها ازدواج های خودگزین بوده یا همسر تلفنی یا خیابانی انتخاب شده است.

وی گفت: توجه به معیارهای ظاهری و عدم دقت در اصالت فرهنگ و اخلاق در ازجواج هایی به این سبک عامل اصلی متلاشی شدن روابط زناشویی و یا ظهور روابط فرازناشویی خواهد گردید.

ابهری ادامه داد: مدیران و گردانندگان سایت های ازدواج فاقد صلاحیت های تخصصی بوده و توسط هیچ نهاد یا سازمانی کنترل نمی شوند.

وی با اشاره به تحقیقات میدانی 30 ساله خود در حوزه مسائل اجتماعی بیان داشت: تنها دو درصد از موسسات همسریابی دارای مجوز قانونی و صلاحیت تخصصی می باشند و بقیه همانند سایت های همسریابی فقط با هدف کسب درآمد و تغییر فرهنگ و سبک زندگی در جامعه گسترش یافته و فعالیت می کنند.

ابهری ادامه داد: در مورد سایت های همسریابی نکته مهمی که لازم است گفته شود این است که اکثریت جوانان از این سایت ها به عنوان دوستیابی و دسترسی به جنس مخالف استفاده می کنند و هیچ ضمانت اجرایی برای رعایت موازین اخلاقی و قانونی توسط کاربران در این سایت ها وجود ندارد.

ابهری تاکید کرد: بهترین توصیه به جوانان به ویژه دختران این است که تلاش نمایند تا در چارچوب های سنت و عرف فرهنگی و خانوادگی و جامعه حرکت کنند در صورتی که والدین آنها در قید حیات نیستند و یا دارای تضاد سلیقه و رفتار هستند تنها به موسسات مجاز مراجعه کنند و این نکته را به فراموشی نسپارند که سایت های همسریابی عاقبت تلخی را برای جوانان چه در شکست عاطفی و و چه انحراف اخلاقی موثر هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها