کد خبر: ۱۶۰۱۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۰۳ شهريور ۱۳۹۲
تيم فوتبال فولاد پس از گذشت شش هفته از شروع فصل سيزدهم ليگ برتر فوتبال، صدر جدول را در اختيار دارد تا بار ديگر ثابت شود که "ثبات" در مديريت و ترکيب فني يک باشگاه، مهم‌ترين دلايل براي موفقيت آن است.

حسين فرکي، سرمربي بااخلاق و موفق فولاد در گفت‌وگو با ايسنا، از عوامل موفقيت تيمش، کيفيت ليگ برتر و چشم‌انداز آينده تيمش سخن گفت.
 


* فولاد از 6 بازي، 15 امتياز کسب کرده و اکنون صدرنشين ليگ برتر است. ابتدا درباره وضعيت فعلي تيم‌تان بگوييد.
 


درباره فولاد بايد گفت، چيزي که عيان است، چه حاجت به بيان است. خوشبختانه از 6 بازي، 5 برد و يک باخت داشتيم که حاصل آن 15 امتيازي است که ما را در صدر نگه داشته است. بازيکنان ما زحمت کشيدند و بر خلاف سال قبل که اين روزها اوضاع خوبي نداشتيم، امسال شرايط خوبي داريم. اميدوارم در ادامه با تلاش بازيکنان و انگيزه آن‌ها، همين روند را داشته باشيم.
 


* از وضعيت فعلي تيم‌تان رضايت کامل داريد؟

 

هنوز شرايط ما به ايده‌آل مورد نظر من نرسيده است. طبيعي است که فعلا از استرس سال قبل کمک مي‌گيريم. هنوز بازيکنان جديدمان با سايرين هماهنگ نشده‌اند و ما نتوانسته‌ايم از آن‌ها استفاده کنيم. اميدوارم در ادامه بتوانيم از همه موجوديت‌ خود براي موفقيت استفاده کنيم.
 


* ولي تيم شما بسياري از بازيکنان فصل قبل خود را حفظ کرده است.

 

بله! اين شرايط به ما کمک کرده که کار تيمي خود را با هماهنگي بيشتري نسبت به سال قبل شروع کنيم ولي در ادامه دوست داريم کساني که امسال به ما اضافه شده‌اند با سايرين هماهنگ‌تر شوند و به ما کمک کنند. البته بازيکنان ما در تمرين‌ها با روحيه و انگيزه بالا و پرکار ظاهر مي‌شوند ولي هنوز از آن‌ها رضايت کامل ندارم.
 


* فولاد از شش بازي 15 امتياز گرفته و نمي‌شود گفت که از نتيجه تيم‌تان راضي نيستيد. پس بنابراين رضايت نداشتن شما به نحوه عملکرد بازيکنان‌تان برمي‌گردد. چه شاخص‌هايي مد نظرتان است که در صورت ايجاد آن‌ها در تيم، رضايت کامل خواهد داشت؟
 


شرايط امسال با سال قبل متفاوت است. تيم‌ها امسال مجهزتر و مسلح‌تر هستند. برخي تيم‌ها هدف اول‌شان اين است که امتياز از دست ندهند و بعد به دنبال امتياز هستند ولي ما شرايطي داريم که مي‌خواهيم امتياز بگيريم. طبيعي است که اين مسئله ممکن است روي بازيکنان ما تاثير منفي بگذارد و اجازه ندهد که کيفيت واقعي‌شان را ارائه دهند. اگر در تمرين‌هاي ما حضور پيدا کنيد خواهيد ديد که بازيکنان ما آن جا خيلي روان و پرتحرک کار مي‌کنند چون فضاي تمرين به دور از فشار و استرس است. در مقابل حريفان، کمي کار سخت مي‌شود چون آن‌ها برابر تيمي قرار مي‌گيرند که صدرنشين است. بايد تمرين کنيم که در چنين بازي‌هايي موفق باشيم. مطمئنا در آينده شرايط بهتري خواهيم داشت.
 


* برخي مربيان ليگ برتري دليل عدم نتيجه‌گيري تيم‌شان را گذراندن فصل بدنسازي و باقي بودن آثار آن روي بدن بازيکنان عنوان مي‌کنند. اين مسئله روي تيم شما چقدر تاثيرگذار بوده است؟
 


ما 45 روز قبل از شروع ليگ کارمان را شروع کرديم و تيم به طور کلي از نظر بدني مشکلي ندارد و تنها شايد به طور جزئي مشکل داشته باشيم. هنوز چند بازيکن ما تلاش مي‌کنند که به کمک مربي بدنساز به سايرين نزديک شوند چون ديرتر به جمع ما اضافه شدند. آن‌ها هنوز 20 تا 30 درصد تا سطح سايرين اختلاف دارند. باقي بازيکنان از دقيقه يک تا 90 به خوبي مي‌جنگند و مي‌دوند.
 


* با رفتن آرش افشين از فولاد، خيلي‌ها فکر مي‌کردند که خط حمله شما با مشکل مواجه شود ولي اکنون تيم شما جزو سه تيم اول جدول از نظر گلزني است.
 


اعتقادم اين است که تيم، يک نفر نيست و طوري نيست که با رفتن يک نفر، شرايط تيم عوض شود. سال قبل، افشين به ما کمک کرد و خودش خوب بود ولي حالا هم بازيکنان سال قبل را داريم و حاتمي را به خط حمله اضافه کرده‌ايم. او در پنج بازي که براي ما انجام داده، دو گل زده، بازيکن برزيلي ما هم سه گل و بختيار رحماني دو گل زده‌اند. ما موقعيت‌هاي گل زيادي را هم از دست داديم که اگر دقت مي‌کرديم اکنون بهترين خط حمله را داشتيم. از اين بابت مشکلي نداريم چون خيلي کار مي‌کنيم. ضمن اينکه چند بازيکن جوان داريم که هنوز نتوانسته‌ايم از آن‌ها استفاده کنيم. ساسان انصاري، اسماعيل شريفات از اين دسته‌اند. همچنين ايوب کلانتري، بختيار رحماني و حتي مدافعان ما توانايي گلزني دارند. خوشحالم که تيمم در جدول گلزني سوم است.
 


* در سال منتهي به جام جهاني قرار داريم. آيا صعود تيم ملي به جام جهاني توانسته روي کيفيت ليگ و بازيکنان تاثير بگذارد؟
 


احساس مي‌کنم که اين تاثير را گذاشته است. حداقل تاثيرش ر ار در بازيکنان خودم مي‌بينم و به آن‌ها گفته‌ام که امسال بهترين فرصت براي آن‌هاست که عملکرد خوبي در ليگ ارائه دهند و به تيم ملي برسند. مطمئنا اين تاثير مشهود خواهد بود به شرطي که بازيکنان هم از هر نظر به اين مسئله توجه کنند. آن‌ها بايد بدانند که رفتارشان در زمين و خارج آن خيلي مهم است. توجه به بازسازي بدني، تغذيه و استراحت، نکات مهمي است که بازيکنان بايد به آن‌ها توجه کنند. از سوي ديگر از کادر فني تيم ملي انتظار داريم که نگاه فراخ‌تري داشته باشند و فعال‌تر حاضر شوند و کار تيم‌هاي ليگ را دنبال کنند. اين وظيفه کادر فني تيم ملي است و مي‌دانم که اين کار را انجام مي‌دهد. آن‌ها بايد سعي کنند که حق بازيکنان شايسته را ادا کنند.
 


* براي پلي‌آف ليگ قهرمانان آماده هستيد؟

 

ما از نظر فني آماده‌ايم ولي هنوز بحث سخت‌افزاري ورزشگاه الغدير مطرح است. اميدوارم شرايط اين ورزشگاه با توجه به بازديد بازرسان AFC که شهريور است، طوري شود که چهار سهميه ايران کامل شود. خوشحاليم که مي‌توانيم براي دومين بار حضور در ليگ قهرمانان آسيا را تجربه کنيم.
 


* صدرنشيني فولاد در ليگ برتر بار ديگر ثابت کرد که ثبات در تيم‌هاي فوتبال مي‌تواند به موفقيت آن‌ها بينجامد.
 


بدون شک همين طور است. اين موفقيت‌ها حاصل نمي‌شود مگر با پشتوانه خوب و برنامه‌ريزي مناسب، مديريت فوتبالي با عملکرد خوب و جمع کردن تيم و هزينه کردن خو در آن. کم کردن حاشيه‌ها مي‌تواند به هر تيمي کمک کند که مسير رسيدن به اهداف را دنبال کند. ما خوشحاليم که مي‌توانيم الگوي خوبي براي سايرين باشيم هرچند اکنون چند باشگاه هستند که به همين شکل عمل مي‌کنند.
 


* با گذشت شش هفته از ليگ برتر، آيا نقطه ضعفي در آن ديده‌ايد؟

 

تا اينجا همه چيز خوب پيش رفته است ولي جابه‌جايي زمان بازي‌ها و فاصله کم بازي‌ها هم ما را اذيت کرده است. اميدوارم در ادامه شاهد تغييرات در برنامه نباشيم.
 


* سوال پاياني ما درباره تيم ملي است. تيم ملي براي حضور موفق در جام جهاني چه اقداماتي بايد انجام دهد؟
 


موفقيت تيم ملي آرزوي همه ماست. بايد حضور قدرتمندي در جام جهاني داشته باشيم که اين حضور نيازمند همکاري متقابل تيم ملي و باشگاه‌هاست. ليگ بايد طوري باشد که به تيم ملي لطمه نخورد و برعکس. بازيکنان مادامي که در ليگ هستند آماده‌اند و اردوي پاياني تيم ملي مي‌تواند در ارديبهشت و پس از پايان ليگ باشد. از طرفي کادر فني تيم ملي حق دارد در روزهاي فيفا براي تيم ملي برنامه داشته باشد و از بازي‌هاي تدارکاتي خوبي بهره‌مند باشد.
 


بايد در جام جهاني از حيثيت فوتبال ايران دفاع کنيم تا خداي نکرده به مشکل نخوريم. مسئولان فدراسيون هم بايد همه تلاش خود را بکنند که برنامه‌هاي کادر فني اجرا شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها