کد خبر: ۱۵۹۹۴۱
زمان انتشار: ۲۰:۰۵     ۰۲ شهريور ۱۳۹۲
علی اکبر هاشمی رفسنجانی در دور تازه ای از فعالیت های سیاسی اش، می کوشد تا در دهه نهم عمر خود، با نعل وارونه زدن به اتفاقات 4 سال اخیر، دیگرانی موهوم را ظالم و خود و حامیانش را مردمی جا بزند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، وی در تازه ترین اظهارات تامل برانگیزش در جمع محدودی از اهالی کهگیلویه و بویراحمد گفته:"در زمان حضرت موسی(ع) فردی که ادعای پیامبری داشت و گروهی را منحرف کرده بود پس از پشیمانی از عملکرد خود نزد حضرت موسی رفت و درخواست عفو از خداوند کرد. به حضرت موسی ندا آمد این شخص باید همه کسانی را که بدست وی منحرف شده‌اند را از گمراهی نجات دهد تا عفو شود.".

رفسنجانی ادامه داده:"حال اگر شخص یا گروهی به واسطه تقصیر یا تصمیمات غلط عامدانه خود، به فرد یا جمعی ظلم کردند و یا حقی ضایع شد علاوه بر توبه به درگاه خداوند، باید در جهت احقاق حقوق ضایع شده نیز اقدام کنند".

اظهارات دیرهنگام این کهنسال عالم سیاست و سخنان اعتراف گونه ی او به شدت قابل پیگیری و دفاع می باشد. رفسنجانی به صراحت از یک مساله اخلاقی و شرعی پرده برداشته که اگر کسی ظلمی به یک نفر یا جمعی کرده باشد، اولا باید توبه کند و ثانیا حقوق آنانی که ظلم کرده را جبران نماید.




باتوجه به فرمایشات مهم ولی امر مسلمین، که بسیار زودتر از رفسنجانی نسبت به ظلم بزرگ فتنه گران 88 و حامیان آنها سخن فرمودند، امروز جامعه انقلابی ایران اسلامی در انتظار است رفسنجانی و خانواده اش و نیز برخی از اصحاب و ساکتین فتنه، علاوه بر توبه ای که نزد خداوند متعال خواهند داشت، به سرعت نسبت به احقاق حق یک ملت بزرگ دست به کار شوند.

حضرت امام خامنه ای از سال 88 و انتخابات باشکوه و بی سابقه آن که البته توسط عده ای فتنه گر به کام مردم تلخ شد، تا لحظه انتشار این خبر 13233 بار از کلیدواژه فتنه 88 و مسایل مربوط به آن استفاده کرده اند. در ذیل، تنها 4 نمونه از این فرمایشات جهت یادآوری اکبر رفسنجانی درج می شود:

* يكى از خصوصيات سياست‌‌‌‌‌ورزى اميرالمؤمنين اين بود كه براى پيروز شدن، به ظلم و به دروغ و به كارهاى ظالمانه متوسل نميشد. يك عده‌‌‌‌‌اى در اوائل حكومت اميرالمؤمنين آمدند كه آقا شما اين افرادى كه تو جامعه هستند - اين متنفذين - يك مقدارى ملاحظه‌‌‌‌‌ى اينها را بكن و سهم بيشترى از بيت‌‌‌‌‌المال به اينها بده، مخالفت اينها را موجب نشو و دلهايشان را جلب كن! فرمود: «أ تأمرونّى ان أطلب النّصر بالجور»؛ شما ميخواهيد من پيروزى را به وسيله‌‌‌‌‌ى ظلم براى خودم دست و پا كنم؟ «واللَّه لا اطور به ما سمر سمير و ما أمّ نجم فى السّماء نجما»؛ امكان ندارد اميرالمؤمنين با ظلم، با راه غلط و خطا، با شيوه‌‌‌‌‌هاى غير اسلامى دوست براى خودش درست كند. ۱۳۸۸/۰۶/۲۰

* در مسئله‌ی انتخابات و غير انتخابات، همه بايد تسليم رأی قانون باشند؛ در مقابل قانون تمكين كنند. آن حوادثی كه در سال 88 پیش آمد ــ كه برای كشور ضرر داشت و ضایعه‌آفرین بود ــ همه از همین ناشی شد كه كسانی نخواستند به قانون تمكین كنند؛ نخواستند به رأی مردم تمكین كنند. ممكن است رأی مردم برخلاف آن چیزی باشد كه منِ شخصی مایل به آن هستم؛ اما باید تمكین كنم. آنچه كه اكثریت مردم، اغلبیت مردم آن را انتخاب كردند، باید همه تمكین كنند؛ همه باید زیر بار بروند. خوشبختانه سازوكارهای قانونی برای رفع اشكال، رفع اشتباه، رفع شبهه وجود دارد؛ از این راهكارهای قانونی استفاده كنند. این كه وقتی آنچه كه اتفاق افتاده است، برخلاف میل ما شد، مردم را به شورش خیابانی دعوت كنیم ــ كه این در سال 88 اتفاق افتاد ــ یكی از خطاهای جبران‌ناپذیر است. این تجربه‌ای شد برای ملت ما، و ملت ما همیشه در مقابل یك چنین حوادثی خواهد ایستاد. ۱۳۹۲/۰۱/۰۱

* ایشان عدم تبعیت از قانون را مبنای حوادث سال ۸۸ دانستند و خاطرنشان كردند: مردم و كشور از آن بی‌قانونی لطمات فراوان دیدند و این واقعیت باعث شده ملت در انتخابات پیش رو درباره‌ی ضرورت قانون‌گرایی  كاملاً حساس باشد.

* در انتخابات سال ۸۸، آن كسانى كه فكر ميكردند در انتخابات تقلب شده، چرا براى مواجهه‌ى با تقلب، اردوكشى خيابانى كردند؟ چرا اين را جواب نميدهند؟ صد بار ما سؤال كرديم؛ نه در مجامع عمومى، نخير، به شكلى كه قابل جواب دادن بوده؛ اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهى نميكنند؟ در جلسات خصوصى ميگويند ما اعتراف ميكنيم كه تقلب اتفاق نيفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نيفتاده بود، چرا كشور را دچار اين ضايعات كرديد؟ چرا براى كشور هزينه درست كرديد؟ اگر خداى متعال به اين ملت كمك نميكرد، گروه‌هاى مردم به جان هم مى‌افتادند، ميدانيد چه اتفاقى مى‌افتاد؟ مى‌بينيد امروز در كشورهاى منطقه، آنجاهائى كه گروه‌هاى مردم مقابل هم قرار ميگيرند، چه اتفاقى دارد مى‌افتد؟ كشور را لب يك چنين پرتگاهى بردند؛ خداوند نگذاشت، ملت هم بصيرت به‌خرج دادند. در قضاياى سال ۸۸، اين مسئله‌ى اصلى است؛ اين را چرا فراموش مي كنيد؟

همانگونه که در فرمایشات حضرت آقا آمده است، آنانی که فتنه 88 را به پا کردند، حمایت نمودند، آشوب خیابانی با دعوت آنان صورت گرفت و... همگی جزو کسانی هستند که به حقوق یک ملت تجاوز کرده و آن را ضایع کردند. لذا، طبق توصیه اسلام و تاکیدی که رفسنجانی اعتراف داشته، باید به سرعت ضمن توبه نزد خداوند، نسبت به احقاق این حق بزرگ، قدم بردارند.

پیشنهاد مشخص ما آن است که شخص گوینده این مطالب، رفسنجانی، همانگونه که در فتنه 88 و قبل از برگزاری انتخابات با انتشار نامه سرگشاده بدون سلام و والسلام به محضر ولی امر مسلمین، بسیار جلوتر از همه از کلمه فتنه استفاده کرده و از دود و آتش و حتی حوادث پس از انتخابات سخن گفت، این بار نیز، خود او در احقاق حق مردم، انقلاب و خون های شهیدان که در جریان فتنه 88 ضایع شد، اقدام نماید.

همچنین، به اطرافیان خود نیز بفرمایند که پشت سر او، اقدام مشابه را انجام دهند. از آن خانمی که پس از شرکت در انتخابات فیلمش پخش شد که گفت اگر موسوی رای نیاورد مردم به خیابان ها بریزند تا آن دیگری که یک دوباری در اغتشاشات خیابانی دستگیر شد و تا نفر سومی که برای مدتی فرار را بر قرار ترجیح داد و...

آقای رفسنجانی! مگر این داستان نبوی که امروزه تبدیل به ضرب المثل شده، را از یاد برده اید؟ "رطب خورده منع رطب نکند". شما خود به سخنتان عمل کنید تا سایر فتنه گران نیز از شما الگو بگیرند.

آقای رفسنجانی! دوصد گفته چون نیم کردار نیست...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها