کد خبر: ۱۵۸۹۰
زمان انتشار: ۰۱:۳۳     ۲۵ تير ۱۳۹۰
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام احمد حسيني‌خراساني ظهر امروز در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته كه در شبستان امام خميني(ره) برگزار شد، در سخناني اظهار داشت: يكي از سنت‌ها و قانون‌هاي خلقت اين است كه هر حركت و اقدامي كه خلاف قوانين خلقت باشد فناپذير است.
وي با اشاره به آيه ان باطل كان زهوقا گفت: حق آمدني است و باطل محكوم به شكست و زوال است و حركت بر خلاف جريان خلقت مانند حركت بر خلاف جريان آب است.
استاد حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: ظلم، بي‌عدالتي و بي‌اعتنايي نسبت به خواسته‌ها و مطالبات بر حق از مصاديق باطل بوده كه با توجه به بيان قرآني و ادبيات فلسفي محكوم به شكست هستند.
وي با اشاره به حوادث تاريخ بيان داشت: در طول تاريخ شاهد براندازي آل‌اميه، آل سفيان، آل مروان، آل زبير بوده‌ايم تا به آل‌هاي كنوني مانند آل صباح، آل نهيان، آل خليفه و ديگر آل‌ها رسيده‌ايم كه هر يك پس از حكومت چند ساله زوال و نابود شده و بساط آنها به زباله‌دان تاريخ انداخته شده است.
حسيني‌خراساني خاطرنشان كرد: حكومتي كه در تونس حاكم بود نسبت به خواسته‌ها و ارزش‌هاي مردم بي‌اعتنا بود و سرانجام شكست خورد و نابود شد.
وي ادامه داد: در مصر مدتي حكومتي بر خلاف هدف خلقت سلطه پيدا كرد كه سرانجام شكست خورد.
استاد حوزه علميه قم تصريح كرد: آل‌هاي ديگر بر اساس آيه ان باطل كان زهوقا شكست در انتظار آنهاست چراكه بر خلاف هدف خلقت و بر اساس عناصر مادي، خارجي و اهرم‌هاي فشار حكومت مي‌كنند.
وي با بيان اينكه حكومت‌ها در تلاش هستند تا افكار را منحرف كنند ولي در نهايت محكوم به شكست هستند، افزود: زماني صدام و شوروي در جهان قدرتمند بودند ولي اكنون از آنها خبري نيست و در كشور ما نيز خاندان پهلوي سر كار بودند ولي نابود شدند.
حسيني‌خراساني خاطرنشان كرد: ظلم پايدار نمي‌ماند و بايد به معناي صحيح انتظار فرج توجه شود و وظيفه منتظران است كه هر چه بيشتر زمينه را فراهم كنند.
وي عنوان داشت: بدون ترديد انقلاب اسلامي از پديده‌هايي است كه به مسئله انتظار فرج معناي صحيح داده است و نظام اسلامي امروز نور اميد را در دل ملت‌ها برافروخته است و ملت‌ها را اميدوارتر كرده است.
استاد حوزه علميه قم با اشاره به فريب‌كاري دشمنان اظهار داشت: دشمنان قصد دارند اصل مهدويت را با مفاهيم انحرافي مرتبط كنند و در اين حوزه همه موظف هستيم آگاه باشيم.
وي خاطرنشان كرد: در طول 33 سال پس از پيروزي انقلاب مردم دفاع از ارزش‌ها، حفظ هوشمندي، بصيرت، صلابت و قاطعيت سياسي را تجربه كرده‌اند و نتيجه‌بخش بوده است.
حسيني‌خراساني ادامه داد: مسائلي در پيش داريم كه اگر هوشمندي سياسي، انقلابي و بصيرت خود را حفظ نكنيم ممكن است براي ما تهديدي باشد.
وي با اشاره به انتخابات مجلس شوراي اسلامي به عنوان حركتي حساس و سرنوشت‌ساز عنوان داشت: شوراي نگهبان قانون اساسي بايد با همان صلابت و قاطعيت پيشين و بر اساس موازين اسلامي و انقلابي و بي‌توجه به شرقي‌ها، غربي‌ها، آمريكايي‌ها، داخلي‌ها و خارجي‌ها ايستادگي كرده و از قاون اساسي دفاع كنند.
استاد حوزه علميه قم تاكيد كرد: لازم است از قانون اساسي به عنوان هويت و خون بهاي ملت و نتيجه مجاهدت‌هاي رهبر معظم افول نكرده چراكه دشمن قصد دارد نور انقلاب را كم‌فروغ و خاموش كند در حاليكه اين اميد در ملت‌ها ايجاد شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها