کد خبر: ۱۵۸۲۶۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
رييس سازمان ليگ از برگزاري بازي جمعه پرسپوليس و نفت در ورزشگاه تختي تهران پس از حل مشکلات موجود در چند روز آينده خبر داد.
مهدي تاج درباره محل برگزاري مسابقه جمعه تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس و نفت تهران از هفته ششم ليگ برتر اظهار کرد: بر اساس مصوبه شوراي تامين اين مسابقه مي‌تواند در ورزشگاه تختي تهران برگزار شود اما انجام مسابقه در استاديوم تختي الان با مشکلاتي همراه است که بايد ابتدا آنها را رفع کرد. تمام تلاش سازمان ليگ اين است که ورزشگاه تختي که امکانات خوبي هم دارد را به چرخه استاديوم‌هاي برگزار کننده ليگ در تهران اضافه کند تا از فشار سنگيني که روي چمن ورزشگاه آزادي وجود دارد، کاسته شود.

** اميدوارم با حل مشکلات بازي جمعه پرسپوليس و نفت در تختي برگزار شود

به گزارش ايسنا ، وي افزود: البته اگر باشگاه نفت که ميزبان بازي جمعه است، درخواست کند بازي بايد در استاديوم آزادي برگزار شود، ما مکلف به انجام آن هستيم اما الان نفت تهران تقاضاي انجام بازي در ورزشگاه تختي را کرده که با حل مشکلات که بر سر راه است اميدواريم بتوانيم بازي جمعه را در اين استاديوم برگزار کنيم.

تاج در پاسخ به اينکه مشکلات اين استاديوم چيست که طي چند روز آينده حل خواهد شد نيز اظهار کرد: ورزشگاه مشکلي ندارد. بحث‌ها بيشتر مربوط به حضور يگان ويژه در روز برگزاري مسابقه است. من يک کارگروه مشخصي را براي حل مسايل مشغول به کار کردم و اميدوارم همه چيز حل شود.

** درخواست سپاهان براي بازي در يزد يا استان‌ها همجوار به حق است

رييس سازمان ليگ درباره درخواست باشگاه سپاهان مبني بر اينکه اگر استاديوم نقش جهان تا نيم‌فصل آماده نشود، قصد دارند بازي‌هاي خانگي تيم‌شان را در يزد يا استان‌هاي همجوار اصفهان برگزار کنند نيز به ايسنا گفت: من در اين باره حق را به رحيمي مي‌دهم. به هر حال استاديوم فولادشهر براي استفاده باشگاه ذوب‌آهن ساخته شده و من اصلا خودم آن استاديوم را ساختم. فولادشهر مختص تماشاگران ذوب‌آهن بوده و براي حضور هواداران سپاهان از اصفهان به آنجا تا حدي خطرناک است. تعداد زيادي از جوان‌ها با موتور از اصفهان به فولادشهر مي‌روند که با توجه به جابجايي حدود 20 هزار تن مواد و محصولات صنعتي کارخانجات از آن جاده و عبور و مرور وسايل نقليه سنگين، بسيار خطرناک است. همه اين جوان‌ها فرزندان خودمان هستند.

** شرکت تجهيز ادامه فرايند آماده سازي‌ نقش جهان را به سپاهان واگذار کند

وي با اشاره به درخواست مديرعامل باشگاه سپاهان، ادامه داد: رحيمي با ارسال نامه‌اي به سازمان ليگ عنوان کرده قصد دارند در صورت آماده نشدن استاديوم نقش جهان بازي‌هايشان را در يزد يا استان‌هاي همجوار برگزار کنند اما معناي درخواست‌شان اين است که ورزشگاه نقش جهان بايد هرچه زودتر آماده شود. به هر حال دستگاه‌هايي چون شرکت تجهيز وزارت ورزش و جوانان، اداره کل تربيت بدني و استانداري اصفهان تلاش‌هاي زيادي براي ساخت و تکميل اين استاديوم داشته‌اند اما پس از بازديدي که با رحيمي از استاديوم داشتيم، معتقدم اگر شرکت تجهيز ادامه پروسه را به سپاهان واگذار کند،‌ اين باشگاه توانايي تکميل نقش‌جهان تا شروع نيم‌فصل دوم ليگ را دارد.

تاج در واکنش به اينکه اگر به هر دليلي نقش‌جهان آماده نشد، از نظر سازمان ليگ برگزاري بازي در استاديوم يزد منعي ندارد، اظهار کرد: اگر استاديوم نقش‌جهان آماده نشود، طبق قانون درخواست رحيمي قابل اجراست و از نظر ما مشکلي براي برگزاري بازي‌ها در يزد يا هر استان همجوار ديگري که درخواست‌ کنند، وجود ندارد.

** براي هماهنگي برنامه مسابقات و برنامه‌هاي کي‌روش به حداقل‌هاي خوبي رسيده‌ايم

رييس سازمان ليگ همچنين درباره نتيجه بررسي‌ها براي هماهنگ کردن برنامه مسابقات ليگ و جام حذفي با برنامه‌هاي کارلوس کي‌روش براي تيم ملي نيز به ايسنا گفت: ما بررسي‌هاي لازم را انجام داديم و در همين راستا شنبه (ديروز) جلسه خوبي هم با بهروان و کاظمي داشتيم. اگرچه سازمان ليگ در برنامه‌ريزي برگزاري تمام مسابقات داخلي در مدت زمان مشخصي که بخواهد با تمام برنامه‌هاي تيم ملي هماهنگ باشد، محدوديت‌ها و مشکلات زيادي دارد و اين سخت‌ترين بخش کار ماست اما به حل مساله و هماهنگي برنامه مسابقات باشگاهي با برنامه‌هاي تيم ملي خوشبين هستم. ما محدوديت‌هايي داريم که طي چند روز آينده در قالب اطلاعيه به عموم مردم اعلام خواهيم کرد. ما در اجراي تمام برنامه ها به حداقل‌هاي اميدوارکننده‌اي رسيده‌ايم.

** تکليف باشگاه‌هاي بدهکار ليگ دسته يک را فردا روشن مي‌کنيم

وي همچنين در پاسخ به اينکه تکليف فعاليت باشگاه‌هاي بدهکار زيادي که در ليگ دسته يک هستند چه مي‌شود و به چه راهکاري براي حل مشکل انباشت بدهي‌هاي آنها رسيده‌ايد نيز تصريح کرد: از حسن‌زاده رييس کميته انضباطي، صالحي رييس کميته استيناف، بهروان رييس کميته مسابقات سازمان ليگ، کاظمي دبير سازمان ليگ و حجت‌الاسلام عليپور دعوت کردم تا فردا (دوشنبه) در جلسه‌ اختصاصي مربوط به حل اين موضوع شرکت کنند. ما تصميم‌گيري نهايي براي انتخاب راهکار حل اين مشکل را به اين جلسه موکول کرده‌ايم. همچنين قصد داريم چهارشنبه هم قرعه‌کشي اين رقابت‌ها را برگزار کنيم.

** شکايت از دايي و قلعه‌نويي به دادسرا بخاطر اظهارنظر درباره توپ خوب نبود

تاج درباره آخرين تصميمش براي تداوم استفاده از توپ‌هاي جديد در ليگ و اينکه موضع‌گيري سازمان ليگ در واکنش به اعتراض‌ها و ابهام‌هاي مطرح شده پيرامون قرارداد اين سازمان و شرکت آل‌ اشپورت چيست نيز  گفت: درباره اعتراض به اين توپ‌ها عده‌اي از رسانه‌ها نوشته‌اند هيات‌هاي نظارتي بررسي مي‌کنند و کسي حق اعتراض ندارد که از نظر ما اين طور نيست و هر کسي مي‌تواند نظرش را در اين باره مطرح کند. تهديدي در کار نيست و بحث شکايت از دايي و قلعه‌نويي به دادسرا که نظراتشران درباره توپ‌ها مطرح کردند هم کار خوبي نبود. ما بايد بگذاريم هر کسي نظرش را درباره اين توپ‌ها که مورد استفاده آنها هستند بيان مي‌کنند، اگر هم کسي ادعاي ديگري دارد از هر دو طرف بايد به ادعاها رسيدگي شود و در عين حال کسي هم نبايد ناراحت شود.

** تکليف ادامه استفاده از توپ‌هاي جديد در ليگ را باشگاه‌ها مشخص مي‌کنند

سرپرست سازمان ليگ از جمع‌آوري نظرات باشگاه‌ها در اين باره خبر داد و اظهار کرد: ما از تمامي باشگاه‌ها درخواست مي‌کنيم نظرات‌شان را پيرامون اين توپ‌ها بدهند تا بتوانيم براي تداوم استفاده از آنها يا غير از اين به يک نتيجه مشخص برسيم. نظر سازمان ليگ هم يعني جمع نظر تمام باشگاه‌ها.

** محدوديت‌هايمان را در قالب اطلاعيه به عموم مردم اعلام مي‌کنيم

وي همچنين به محدوديت‌هاي سازمان ليگ در برگزاري بعضي از مسابقات و احتمال تغيير زمان آنها اشاره کرد و گفت: ما محدوديت‌هاي زماني و مکاني براي برگزاري بعضي بازي‌ها در شهرهاي مختلف داريم. همچنين با محدوديت‌هاي ديگري چون گرماي هوا، کم بودن پرواز در بعضي شهرها و استان‌ها و... مواجه هستيم. تقاضاهاي استاني هم مثلا برگزاري تيم‌هاي تراکتورسازي و گسترش فولاد در تبريز، ذوب‌آهن و سپاهان در اصفهان، فولاد و استقلال صنعتي خوزستان و يا حتي پرسپوليس و استقلال در تهران وجود دارد که درباره همه آنها در جلسه شنبه (ديروز) با بهروان و کاظمي صحبت کرديم. بزودي برنامه‌ريزي‌ها و نظرات سازمان ليگ با توجه به محدوديت‌هاي موجود در قالب همان اطلاعيه‌اي که وعده دادم، اعلام خواهد شد. بزرگترين مشکل سازمان ليگ مربوط به همين برنامه‌ريزي‌ها با توجه به محدوديت‌هاست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها