کد خبر: ۱۵۷۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۲۲ تير ۱۳۹۰

معاون امور هنري با اعلام خبر انتشار ژورنال «مد لباس ايراني ـ اسلامي» گفت: زماني كه ژورنال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در رابطه‌ي مد و لباس منتشر شود بسياري از ابهامات مردم براي پوشش مناسب حل مي‌شود.

حميد شاه‌آبادي به ايسنا اضافه كرد: تاريخ انتشار اين ژورنال به طور دقيق مشخص نيست. اما از برنامه‌هاي سال 90 است.

معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره‌ي اين كه بازديدكنندگان نمايشگاه‌هاي الگوي ايراني ـ اسلامي در ايام گذشته براي انتخاب لباس مناسب دچار دوگانگي مي‌شدند، چرا كه بعضا لباس‌هاي عرضه شده در اين نمايشگاه‌ها، پوشش‌هايي است كه ممكن است گشت ارشاد با آن‌ها در جامعه برخور كند؟ خاطرنشان كرد: اگر براي مردم و بازديدكنندگان نمايشگاه‌هاي لباس نياوران و سالن حجاب دوگانگي‌هايي به وجود آمده است، با انتشار ژورنال لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اين ابهام برطرف مي‌شود؛ اين ژورنال داراي كد است و به صورت تعريف شده معيار هم در اختيار بخش‌هاي ديگر قرار مي‌دهد.

او كه در حاشيه مراسم روز عفاف و حجاب با خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) سخن مي‌گفت، درباره‌ي نمايشگاه‌هاي گذشته توضيح داد: نمايشگاه مد و لباس ايراني اسلامي كه سال 89 در فرهنگسراي نياوران برپا شد چيدماني داشت كه شايد مخاطب را دچار اشتباه مي‌كرد. بخش اول نمايشگاه لباس‌هاي سنتي بود كه به عنوان يك موزه در ابتداي نمايشگاه قرار گرفته بود. در بخش ديگري از اين نمايشگاه لباس‌هايي كه براي مهماني، محل كار و ... طراحي شده بودند. شايد بازديد كننده اشتباه كرده كه مي‌تواند با بعضي لباس‌ها كه براي مهماني‌ها طراحي شده‌اند، بيرون بيايد. اما خوشبختانه با اقداماتي، از قبيل رونمايي نقشه كارگروه مد و لباس و تاسيس پارك فرهنگي فناوري در اين كارگروه، پيشرفت‌هايي حاصل مي‌شود.

شاه آبادي در پايان در پاسخ به اين كه نمايشگاه‌هاي مد و لباس چقدر در جامعه كارايي داشته‌اند؟ گفت: به هر حال برپايي نمايشگاه نياوران و نمايشگاه سالن حجاب در اسفندماه سال گذشته به عنوان گام اول ضروري بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها