کد خبر: ۱۵۷۹۷۳
زمان انتشار: ۱۸:۲۲     ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
زنجیره ای ها فعال شدند
درحالی که در روزهای گذشته برخی نمایندگان، از لابی گری بی سابقه برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی خبر دادند، رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب، سعی در القای لابی های پشت پرده و دخالت برخی نهادها و ادعاهای واهی دیگر برای رای نیاوردن وزرای مذکور نموده اند.
به گزارش 598 به نقل از فرهنگ نیوز، پس از عدم اعطای رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سه وزیر علوم،  ورزش و آموزش و پرورش، عده ای از تندروهای اصلاح طلب با پوشش رسانه ای رسانه های زنجیره ای خود در پی حمله به نمایندگان هستند.
 
طیف افراطی مذکور درصدد است با اقلیت خواندن نمایندگانی که به وزرا رای اعتماد نداده اند، آنان را در ضدیت با آرای مردمی که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند بنامد.
 
طبق اصول متعدد قانون اساسی و از جمله اصول ۱۲۲، ۱۳۳، ۱۳۷ و... رئیس جمهور و وزیران باید در برابر نمایندگان ملت پاسخگو باشند. بنابراین تندروهای اصلاح طلب دقت نمایند که آن طور که آنان فکر می کنند، نمایندگی مجلس و رای اعتماد به وزرا یک کار تشریفاتی و تزئینی نیست و تک تک نمایندگان در قبال رای و نظر خود قطعا در پیشگاه ملت و خداوند پاسخگو خواهند بود.
 
 
درحالی که در روزهای گذشته برخی نمایندگان، از لابی گری برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی خبر دادند، رسانه های مذکور سعی در القای لابی های پشت پرده و دخالت برخی نهادها و ادعاهای واهی دیگر برای رای نیاوردن وزرای مذکور نموده اند، اما ظاهرا در این راستا موفقیتی کسب نکرده اند، زیرا حتی در مصاحبه های خود نیز به نتایج مطلوبی دست نیافته اند.
 
 
لابی گری به سبکی جدید
 
حجت الاسلام سالک، نماینده مردم اصفهان با اشاره به لابی گری های بی سابقه برای کسب رای اعتماد، گفت: «بی سابقه ترین لابی برای رای اعتماد به وزرا در مجلس نهم به چشم می خورد. من در سه دوره مجلس حضور داشتم اما وضعیتی که برای لابی در مجلس نهم به چشم می خورد، بسیار تاسف بار است؛ چرا که عناصر عجیب و غریبی با التماس و به دست گرفتن قرآن در بین نمایندگان حضور می یابند که همواره روی آنها علامت سوال بزرگی وجود دارد.»
 
حجت الاسلام سبحانی نیا، نماینده مردم نیشابور، درخصوص فعالیت های نمایندگان برای بررسی صلاحیت های وزرای پیشنهادی گفت: مباحث مطرح شده تا حدی دور از مسائل جناحی و سیاسی بود، چون اولویت برای نمایندگان حل شدن مشکلات کشور است که در همین راستا برای دادن رای اعتماد بیشتر به توانمندی‌های وزرای معرفی شده در گذشته، ولایت‌پذیری و موضوع قضایای ۸۸ توجه شد.
 
 
سخن از مشارکت در فتنه «تفتیش عقاید» نیست، جلوگیری از یک «سقوط بزرگتر» است
 
رسانه های زنجیره ای اصلاحات با کوچک نمایی فتنه ۸۸ سعی نمودند صحبت از حمایت برخی وزرای پیشنهادی از فتنه را «تفتیش عقاید» بنامند، درحالی که فتنه ۸۸ یک حرکت عملی برای براندازی جمهوری اسلامی بود و دست اندکاران و حامیان آن دانسته یا نادانسته دچار یک «سقوط بزرگ» شدند.
 
حجت الاسلام رسایی نماینده مردم تهران، در همین رابطه در نطق خود در مجلس گفت: «برخی مغالطه می کنند که چرا به حضور برخی از وزرای پیشنهادی در ستاد انتخاباتی فتنه گران، یا اعتراضات غیر قانونی سال ۸۸ اعتراض می کنیم؟ این مغالطه ای کودکانه است، چرا که اعتراض اصلی ما به کسانی است که نامشان در کابینه آمده و آنها بعد از انتخابات از فتنه گران حمایت کردند و برخی از آنها بعد از آن حوادث تلخ حاضر به موضع گیری نشدند.
 
برخی از آقایان در کمیسیون های مربوطه از به کار بردن لفظ فتنه اکراه دارند. آقایان مگر یادتان رفته که رهبری فرمودند: مردود شدن در این میدان به معنای رفوزه شدن در یک امتحان نیست بلکه به معنای سقوط است. مگر یادتان رفته که رهبر انقلاب فرمودند: اینها هرکاری برای مقابله با نظام توانستند کردند، آنجا که کاری از پیش نبردند، نه اینکه نتوانستند بلکه نیغشان نبرید.»
 
 
برخی سیاست‌بازان اصلاح طلب و نشریات افراطی آنها مدعی‌اند چون رئیس جمهور رأی مردم را کسب کرده، بنابراین نمایندگان باید پیام مردم را بگیرند و با یک قیام و قعود، رأی دربستی به کابینه بدهند. گویا مثلا رئیس جمهور نماینده مردم است اما نمایندگان مجلس نماینده مردم نیستند.
 
بهتر است تندروهای اصلاح طلب نیز به جای انتشار زنجیره وار مطالب غیر واقعی و متشنج نمودن جو جامعه، به مشی اعتدالی مورد نظر دولت تدبیر و امید احترام گذاشته و سعی در پیشبرد اهداف کشور نمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها