کد خبر: ۱۵۷۴۴۵
زمان انتشار: ۱۶:۲۱     ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
چهره ایران توحیدی را به جهانیان می‌شناسانیم/فرزند کوچک امام(ره) و رهبری هستم
وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تقویت اتحادیه فارسی زبانان، گفت: در صورت تصدی پست وزارت چهره ایران توحیدی و معنویت‌گرا را به جهانیان می‌شناسانیم.

به گزارش 598، علی جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود در مجلس شورای اسلامی گفت: آمده‌ام برای تصدی پست سنگینی اعلام آمادگی کنم و امروز اعلام می‌کنم که به عنوان فرزند کوچک امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برای رساندن پیام معنویت انقلاب اسلامی به جهان آماده‌ام.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت بزرگ و پرمخاطره‌ای دارد، اظهار داشت: بخوبی به سختی راه آگاهم و می‌دانم که سخنگویی 7 هزار سال فرهنگ و تمدن ایران امری دشوار است، می‌دانم تصدی بر وزارت فرهنگ ام‌القراء جهان اسلام آن هم در این روزگار پرحادثه، آسان نیست.

وی افزود: می‌دانم فرهنگ باید اولویت نخست کشور باشد، فرهنگ زبان اصلی انقلاب اسلامی و هنر زبان گویای مردمان سرزمین فارسی است.

جنتی اضافه کرد: ایران اسلامی مرز نمی‌شناسد و طنین پژواکش غرب و شرق را در نوردیده است، حتی چشم امید غرب در تاریکی این روزگار به شرق و خورشید گرمابخش ایران اسلامی دوخته شده است.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: آگاهم که فرهنگ و هنر تنها برای پر کردن اوقات فراغت نیست، دیپلماسی عمومی بهترین راه برای تعاملات سازنده با جهان است، ستیز و رقابت و جنگ امروز، جنگ تصویری است و وزارت فرهنگ وظیفه‌ای مهم برای ارائه تصویری درست از شکوه ایران و فرهنگ دیرپای ایران دارد.

جنتی اظهار داشت: وضعیت فرهنگ کشور با وجود تمام تلاش‌های سازنده دولت‌های گذشته همچنان نامطلوب است، تهاجم فرهنگی توطئه نیست، در شرایطی که کشورهای اروپایی از تهاجم فرهنگی آمریکا نگرانند و سرمایه‌گذاری های بسیاری می‌کنند، تکلیف جوامع اسلامی و جوانان ایرانی به خوبی روشن است.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی را از طریق بازگشت به خویشتن خویش مهیا دانست و گفت: بازگشت به خویشتن یعنی بازگشت به دین، اسلام رحمانی، اسلام گذشت و عهد، اسلام کرامت، اسلامی که در آن افشاگری و هتک حرمت دیگران و بهتان و جاه‌طلبی گناهی نابخشودنی است و اسلامی که پیامبرش پیام‌رسان رحمت الهی است.

وی افزود: اسلام برای همه نسل‌ها و ملت‌ها است و واپس‌گرایی و تحجر را بر نمی‌تابد بلکه بر عقلانیت و فردگرایی پا می‌فشارد.

جنتی ادامه داد: ما ساکنان سرزمین ایران باید به ایرانی بودن و فرهنگ و تمدن 7 هزار ساله خود ببالیم که ایران همواره سرزمین توحید بوده است و شرکت و بت‌پرستی در این دیار جا نداشته است. ایران سرزمین علم، حکمت و عرفان ناب اسلامی است و خدمات ایران و اسلام موجب فخر ایرانیان است.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باستان‌زدایی و باستان‌پرستی هر دو با مشی عدالت ناسازگارند همانطور که هویت ایرانی و اسلامی نباید در برابر یکدیگر قرار گیرد زیرا اسلام و ایران دو روی سکه هویت ایرانیان است.

جنتی گفت: در صورت تصدی بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌کوشم چهره ایران توحیدی، معنویت‌گرا و غنایافته را به جهانیان بشناسانم و با تلاش نخبگان فرهنگی راه را بر نفوذ فرهنگ بیگانه می‌بندم.

وی با تاکید بر تقویت اتحادیه فارسی زبانان گفت: می‌کوشم فارسی‌زبانان را بار دیگر کنار هم جمع کنم و اتحادیه فارسی زبانان را تقویت کنم تا راه برای همگرایی بیشتر هموار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها