کد خبر: ۱۵۷۴۳۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
از‌‌ همان ابتدای معرفی «محمدعلی نجفی» به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پروزش از سوی حسن روحانی، بسیاری از کار‌شناسان آموزشی و فعالان سیاسی به مخالفت با وزارت او پرداختند؛ مخالفتی که دو وجه داشت: یکی به نحوه عملکرد وی در زمان وزارتش بر همین وزارتخانه در دهه هفتاد بازمی‌گشت و دیگری به حضور فعالش در فتنه ۸۸ و همراهی با سران فتنه.
 
به گزارش 598 به نقل از رجانیوز، اشکال اول در صحن علنی مجلس از سوی متخصصان و کار‌شناسان بیان شد و فعالان صنفی و اهالی آموزش و پرورش هم از طریق رسانه‌ای مختلف، نظر خود را درباره نجفی ابراز کردند که قطعا مورد نظر نمایندگان مجلس در رای یا عدم رای اعتماد به او برای کسب کرسی وزارت آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت. 
 
اما مساله حضور نجفی در راس فتنه ۸۸ و آشوب‌های خیابانی، موضوعی بود که در صحن علنی مجلس هم بسیار داغ شد و حتی با گذشت دو روز از بررسی صلاحیت محمدعلی نجفی، هنوز هم محل بحث و جنجال است و هر روز سند جدید در این زمینه منتشر می‌شود. روزنامه‌ها و رسانه‌های مختلف هم هر روز روایت‌های مختلفی را از همراهی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با فتنه‌گران منتشر می‌کردند و می‌کنند. 
 
در این بین، نجفی هم بیکار ننشست و با نامه‌ها و سخنرانی‌ها و اطلاعیه‌های متعدد تلاش کرد تا پاسخی به این مسائل داد. البته نگاهی به این پاسخ‌ها نشان می‌دهد که آقای وزیر پیشنهادی چندان هم با مردم روراست نبوده و سخنان خلاف زیادی را برای دفاع از خود بیان کرده است. 
 
مخالفت نجفی با نامگذاری میدان «۹ دی» / ماجرای میدان «آیت‌الله حق‌شناس» حقیقت دارد؟ 
 
یکی از موضوعاتی که در جلسه بررسی صلاحیت محمدعلی نجفی مورد تاکید نمایندگان قرار گرفت، مخالفت او با نامگذاری می‌دانی در تهران به نام حماسه ۹ دی در جلسه علنی شورای شهر تهران بود؛ مساله‌ای که مجفی منکر آن شد و مدعی شد که علت مخالفت او با تغییر نام این می‌دان، نام «آیت‌الله حق‌شناس» بر آن بوده و او می‌خواسته نا‌این نام باقی بماند. 
 
با این حال، بررسی‌های بعدی مشخص کرد که نام میدان حق‌شناس ربطی به عالم بزرگ شیعه نداشته و صرفا نام یکی از ملاکان و زمین‌داران بزرگ منطقه در دوران طاغوت بوده است. 
 
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران هم در این زمینه و در واکنش به سخنان نجفی گفت: می‌دانی به‌اسم آیت‌الله حق‌شناس در تهران نیست و می‌دانی که آقای نجفی از آن یاد می‌کند به‌نام فردی به‌اسم حق‌شناس است که گویا از مالکین قدیمی بوده و هیچ ربطی هم به آیت‌الله حق‌شناس ندارد. حتی گویا شبهه‌ای هم برای خانواده آیت‌الله حق‌شناس ایجاد شده بود و گفته بودند که این میدان از قدیم به‌نام حق‌شناس است و ربطی به آیت‌الله حق‌شناس ندارد. بنابراین این سخن آقای نجفی که گفته بود به‌خاطر دفاع از یک عالم با نام‌گذاری میدان ۹ دی مخالفت کردم، خلاف واقع بوده است. 
 
امضای بیانیه هجمه به نظام و رهبری/ آیا خارج‌نشینان علیه نجفی توطئه کردند؟ 
 
اعتراض نمایندگان به امضای بیانیه‌های فتنه‌گران علیه نظام و رهبری توسط نجفی، مورد دیگری بود که مورد سوال نمایندگان قرار گرفت و در سوالی از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرسیدند: «نامه سرگشاده‌ای منتشر گردید که نام جنابعالی به همراه تعداد دیگری در ذیل آن آمده است که در این نامه که به مراجع عظام منتشر شده است نکاتی مطرح شده که مطابق اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نبوده و اهانت به ساحت مقدس نظام کرده است. مزید استحضار این نامه به تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۰۹ مصادف با ۴ مرداد ۱۳۸۸ می‌باشد.» 
 
محمدعلی نجفی در سخنانش در مجلس شورای اسلامی گفته بود که بعد از ۲۹ خرداد ۸۸ در راستای اهداف‌ فتنه‌گران گامی برنداشته است. وی همچنین درباره این نوع بیانیه‌ها که نام وی در ذیل آن قرار دارد نیز جوابیه‌ای نوشته و گفته است که ذیل این نامه را امضا نکرده و این ترفند سایت‌های خارجی بوده است. 
 
 
با این وجود نامه مذکور در بسیاری از سایت‌ها در آن زمان و حتی روزنامه اعتماد نیز منتشر شده بود اما هیچ تکذیبی از سوی محمدعلی نجفی در این باره در رسانه‌ها دیده نمی‌شود. در این بیانیه، در کنار نام میلی‌منفرد در انتهای این بیانیه، اسامی افراد دیگری که در فتنه ۸۸ دست داشتند و بعضاً الان در خارج از کشور حضور دارند، ازجمله رجبعلی مزروعی به چشم می‌خورد. محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز این بیانیه را امضا کرده است. امضاکنندگان این بیانیه ضمن حمایت از اردوکشی‌های خیابانی خواستار توجه به نظرات میرحسین موسوی و مهدی کروبی شده بودند. 
 
این بیانیه که در بسیاری از سایت‌ها و روزنامه‌های اصلاح‌طلب و حتی سایت شخصی سیدمحمد خاتمی هم بازتاب یافت، هیچ‌گاه از سوی نجفی تکذیب نشد. 
 
همراهی با سران فتنه در دیدار خانواده کشته‌شدگان حوادث سال ۸۸/ دلجویی از قربانیان یا تحریک علیه نظام؟ 
 
همراهی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با سران فتنه از دیگر مواردی بود که با انتقاد جدی نمایندگان روبرو شد؛ چرا که نجفی همواره پای اصلی حضور در مجالس فتنه‌گران بوده و با آنان در خانه‌های مختلف کشته‌شدگان حوادث سال ۸۸ نیز حاضر شده است. 
 
محمدعلی نجفی در برابر انتقادات نمایندگاه درباره حضور در خانه قربانیان فتنه مدعی شده بود که این امر به تصویب شورای شهر رسیده بود که البته این مساله از سوی رئیس شورای شهر رد شد و گفت چنین مصوبه‌ای وجود ندارد. 
 
 
عکس فوق نیز نشان می‌دهد که این عضو شورای شهر در کوران آشوب علیه انقلاب اسلامی و علیه جمهوریت نظام، در حالی کنار فتنه‌گران نشسته است که به نظر نمی‌رسد در این باره انتقادی به او داشته باشد و یا او را متهم اصلی قربانی شدن و آشوب در کشور بداند. 
 
پدر مرحوم محمدحسین فیض، از دیگر قربانیان حوادث بعد از انتخابات ۸۸ در خصوص حضور برخی از اعضای شورای شهر در منزلشان این‌گونه می‌گوید: «خانم ابتکار و آقای مسجد جامعی و نجفی آمده بودند. من تعجب کردم، آمده بودند تقصیر را بیندازند گردن رهبری! به کنایه می‌گفتند که ما تعجب می‌کنیم چرا «آقا» با این‌ها برخورد نمی‌کند! هم ایشان را مقصر می‌دانستند و هم دولت را. در اصل آمده بودند که این را بگویند. بعد می‌گفتند که این حوادث تقصیر ما نیست و ربطی به میر حسین موسوی هم ندارد!» 
 
اکنون باید منتظر ماند و دید سرانجام وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با دروغ‌های متعدد خود چه فرجامی را در آینده خواهد داشت؛ آیا به احتمال زیاد با رای منفی نمایندگان مردم در مجلس روبرو می‌شود یا ممکن است باز هم به او اعتماد شود و کلید یکی از کلیدی‎‌ترین وزارتخانه‌های کشور به محمدعلی نجفی اهدا شود؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها