کد خبر: ۱۵۷۱۷۷
زمان انتشار: ۱۶:۵۱     ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
نماینده مخالف با گزینه پیشنهادی وزارت راه با انتقاد از مدیریت عباس آخوندی در وزارت مسکن گفت: وزیر پیشنهادی در دوران مدیریت قبلی خود موفقیت چندانی در این حوزه نداشت.
 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: آقای روحانی درباره استفاده از وزرای کاردان مسائل خوبی را مطرح کردند، البته ما هم خرسندیم که کابینه‌ای کاردان اتخاذ می‌شود.

وی اضافه کرد: در مورد وضعیت آقای آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با نگاه استدلالی به سخنان رئیس جمهور به این ادله برخوردم که آیا بکارگیری افراد با تجربه با توجه به سوابق آنها صورت گرفته است؟

این نماینده مجلس در همین زمینه افزود: آیا سوابق و عملکرد افراد آنالیز شده است؟ البته ما در کشور مؤسسات اینچنینی که توانایی آنالیز عملکرد افراد در پست‌های مختلف را داشته باشند، نداریم.

نوباوه با اشاره به اقداماتی در زمینه بررسی سوابق عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اظهار داشت: آقای آخوندی در دوره دوم ریاست جمهوری آقای هاشمی مسئولیت وزارت مسکن را بر عهده داشته‌اند اما در آن دوران نه تنها موفقیتی کسب نکردند بلکه شاهد رخ دادن مشکلاتی بودیم.

وی با بیان اینکه توسعه مسکن و توجه به این مسئله به عنوان یک اصل مهم در قانون اساسی محسوب می‌شود تصریح کرد: یکی از مهمترین معضلات امروز جامعه ما مسکن است، توسعه و تولید مسکن در واقع بسیاری از مشاغل را برای کشور ایجاد می‌کند و از این رو اهمیت این موضوع بیشتر می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره مجدد به دوران مدیریتی عباس آخوندی در وزارت مسکن گفت: آمارها نشان می‌دهد عملکرد آقای آخوندی که از برادران خوب، متدین و انقلابی است در آن دوران بسیار ضعیف بوده است.

وی اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد در زمان سپردن سکان وزارت مسکن در دوره هاشمی به آقای آخوندی مسائل مربوط به حوزه مسکن مانند عرضه زمین شهری با مشکلاتی جدی مواجه می‌شود.

نوباوه در ادامه سخنان خود برخی از مشکلات موجود در مدیریت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در زمان مدیریتش بر وزارت مسکن را بر شمرد و این عوامل را دلیلی برای ضعیف بودن مدیریت آخوندی در آن دوران عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تأکید کرد که برنامه‌ها عملیاتی نیست.

وی به برنامه‌های عباس آخوندی در زمان مدیریت قبلی خود در وزارت مسکن اشاره کرد و افزود: برنامه‌های سال 72 آقای آخوندی را اگر ملاحظه کنیم در خواهیم یافت که در همان بند اول مغایرتی بین برنامه‌ها و عملکرد وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس، تأمین مسکن برای اقشار کم درآمد، ایجاد فرصت پس‌انداز برای آنها، برقراری ارتباط بین تأمین مسکن و اشتغال مفید و فراهم سازی امکان توسعه مسکن انبوه را از جمله شعارهای سال 72 آخوندی برشمرد.

وی افزود: شما از یکی از نمایندگان آن دوران بپرسید که کدامیک از برنامه‌های سال‌ها پیش این وزیر پیشنهادی در حوزه مسکن اجرایی شده است.

نوباوه در ادامه بیان انتقادات خود از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تصریح کرد: در برنامه‌های آقای آخوندی به ادامه طرح مسکن مهر اشاره‌ای نشده در حالیکه طرح مسکن مهر گام مثبتی از سوی دولت بود.

وی در پایان سخنان خود از وزیر پیشنهادی خواست که در صورت کسب رای اعتماد از وکلای ملت برنامه عملیاتی خود را ارائه کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها