کد خبر: ۱۵۶۹۶۸
زمان انتشار: ۱۹:۴۳     ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
یک اندیشکده پرنفوذ و مشهور در گزارشی از مقامات آمریکا خواست تا درباره برنامه هسته‌ای ایران مذاکرات مستقیم و محرمانه‌ای را با کشورمان انجام دهد و در عین حال انتظار نداشته باشد رئیس‌جمهور جدید ایران امتیاز مهمی در این حوزه ارائه کند.
 به گزارش 598 به نقل از گروه بین‌المل خبرگزاری تسنیم؛ اندیشکده مشهور و پرنفوذ "گروه بین‌الملل بحران" که عمدتاً از متخصصین غربی مسائل بین‌المللی تشکیل یافته در گزارشی که امروز (سه‌شنبه) منتشر شد از آمریکا خواست که وارد مذاکرات مستقیم و محرمانه با ایران درباره برنامه هسته‌ای کشورمان شود.

این اندیشکده در ادامه اعلام کرده که غرب نباید انتظار داشته باشد دولت جدید تهران امتیاز عمده‌ای ارائه کند اما در عین حال دولت آمریکا و سایر کشورهای غربی باید از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران اجتناب ورزند.

در این گزارش همچنین اعلام شده که گفت‌و‌گوهای محرمانه با ایران بهتر است علاوه بر برنامه هسته‌ای شامل مسائل مرتبط با امنیت منطقه‌ای نیز باشد.

در این گزارش با توجه به مذاکرات ایران و گروه 1+5 نوشته شده است: "اگر بین تهران و واشنگتن یک راه‌حل سیاسی ایجاد شود، تمام اعضای گروه حتی اگر شده با بی‌میلی و اکراه به آن تن خواهند داد".

به گزارش گروه بین‌المللی بحران، بااین‌حال غرب باید انتظارات کنونی مبنی بر بروز یک گشایش سریع در مذاکرات با ایران را تعدیل کند زیرا روحانی احتمالاً از ارائه هرگونه امتیاز عمده در حوزه برنامه [هسته‌ای ایران] اجتناب خواهد کرد.

این اندیشکده اروپایی با اشاره به تحریم‌های غربی و بین‌المللی علیه کشورمان در چند سال اخیر می‌نویسد: "برای اینکه به دیپلماسی بزرگترین فرصت موفقیت را دهیم باید بدانیم که هم‌اکنون زمان مناسبی برای سخت‌تر کردن تحریم‌ها نیست".

گروه بحران بین‌المللی معتقد است که علی‌رغم موانع موجود دو طرف باید فرصت کنونی برای ایجاد رویکردی جدید نسبت به بحران هسته‌ای را مغتنم شمارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها