کد خبر: ۱۵۶۷۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۲۰ تير ۱۳۹۰

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس با انتقاد از سريال طنز "ساختمان پزشكان "، گفت: ‌در روابط ميان زن و مرد در اين سريال حريم‌ها و حد و مرزهايي كه به طور شرعي در خانواده‌هاي مسلمان ايراني بايد رعايت شود، رعايت نمي‌شود.

 ستار هدايت‌خواه نماينده مردم دنا و بويراحمد و سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با  فارس ضمن انتقاد شديد از سريال طنز "ساختمان پزشكان " كه اين روزها از شبكه سوم سيما در حال پخش است، اظهار داشت: انتظار ما اين بود كه بعد از پديده نو طنز پايتخت، شاهد ايجاد يك تحول در عرصه طنزپردازي در حوزه فيلم و سريال باشيم، اما متأسفانه طنز ساختمان پزشكان عليرغم آنكه نكات مثبتي دارد، داراي نكات منفي بيشتري است. 
 
وي افزود: از آ‌نجايي كه مخاطبان اين طنز از همه اقشار مختلف مردم هستند و كودكان و نوجوانان، ميانسالان و زنان و مردان اين سريال را تماشا مي‌كنند، متأسفانه اين سريال بدآموزي‌هاي فراواني دارد كه در مجموع نكات منفي و بدآموزي‌هاي آن به نكات مثبت‌اش مي‌چربد. 
 
سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس بر همين اساس نوع روابط زن و مرد در اين سريال را يكي از نكات منفي آن دانست و متذكر شد: در روابط ميان زن و مرد در اين سريال حريم‌ها و حد و مرزهايي كه به طور شرعي در خانواده‌هاي مسلمان ايراني بايد رعايت شود، رعايت نمي‌شود. 
 
"نوع روابط اعضاي خانواده نيز در اين سريال طنز مورد انتقاد است، يعني روابط پدر و مادر با فرزند و بالعكس؛ اين روابط بر اساس ملاك و معيارهاي ارزشي و اخلاقي جامعه ما نيست البته ممكن است توليدكنندگان طنز مذكور مدعي باشند كه ما از اين طريق مي‌خواهيم بعضي از رفتارهاي ناروا را نقد كنيم، اما از اين نكته نبايد غافل شد كه تعداد زيادي از مخاطبان اين طنز، كودكان و نوجواناني هستند كه ممكن است به طور غيرمستقيم متوجه پيام اين طنز نشوند. " 
 
ستار هدايت‌خواه همچنين تصريح كرد: بايد دانست كه يك رفتار زماني كه به صورت مداوم تكرار شود و مجاورت با يك امر، سبب انس و عادت به آن مي‌شود و در واقع نوعي عادي‌سازي اين روابط در خانواده‌ها خواهد بود. 
 
‌وي افزود: علاوه بر بدآموزي‌هايي كه سريال طنز ساختمان پزشكان دارد، بايد گفت كه اين سريال را امور لغو و بيهوده‌اي تشكيل مي‌دهد كه بر اساس مضامين ديني و اعتقادي، مؤمنين موظفند كه از لغو دوري كنند و به همين جهت معتقدم مجموعه پيام‌هاي منفي سريال ساختمان پزشكان به نسبت نكات مثبتي كه دارد، بيشتر است. 
 
اين عضو هيئت رئيسه كميسيون فرهنگي مجلس در خاتمه تأكيد كرد كه مسئولين صدا و سيما بايد به سريال‌هاي طنز بيشتر توجه كنند و مراقبت لازم را در اين زمينه داشته باشند تا شاهد بدآموزي‌ها و نوع رفتاري كه افراد و اقشار مختلف در اين طنز با يكديگر دارند و اعتراضاتي كه از سوي بسياري از مردم به ويژه متدينين صورت گرفته، نباشيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۰
۰
۰
مردم كه رازي هستند به ايشون ربطي نداره
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها