کد خبر: ۱۵۶۴۰۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با تأکید بر اینکه افراد سهیم در فتنه صلاحیت حضور در کابینه را ندارند، گفت: نمایندگان مجلس باید بر شفاف بودن مواضع وزرای پیشنهادی در فتنه دقت کافی داشته باشند.
رضا سیمبر عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در رابطه با چگونگی تشخیص صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم، گفت: ملاک نظر مجلس است و نمایندگان مجلس با استعلامات مناسب باید رای اعتمادی به صلاح نظام بدهند.

وی افزود: وزیر صالح باید به نظام و انقلاب پایبند بوده و در راستای خط ولایت عمل کند.

سیمبر ادامه داد: همچنین سوابق پژوهشی و اجرایی وزرای پیشنهادی باید مورد بررسی قرار بگیرد.

پژوهشگر برتر کشور در حوزه سیاست اظهار داشت: برنامه‌های وزرای پیشنهادی نیز باید به طور دقیق در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شده و از نظر راهبردی، تاکتیکی و رویکردی مورد نظارت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدت زمان تصدی کابینه یازدهم زمان بسیار مهمی است زیرا در مدت باقیمانده تا برنامه 1400 قرار دارد، گفت: نمایندگان مجلس اگر خودشان برای بررسی صلاحیت وزرا تخصصی ندارند باید از متخصصان کمک بگیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه افراد سهیم در فتنه صلاحیت حضور در کابینه را ندارند، اظهار داشت: برخی افراد منکر حضور خود در فتنه می‌شوند ولی این مسئله باید به طور شفاف بیان شود و مقام معظم رهبری نیز بحث عذرخواهی را در سخنان خود مطرح کردند بنابراین نمایندگان مجلس هم باید بر شفاف بودن مواضع وزرای پیشنهادی در مورد فتنه دقت کافی را داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها