کد خبر: ۱۵۵۶۸۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
يک پيشکسوت داوري با انتقاد شديد از وضعيت تشکيلات داوري فدراسيون فوتبال گفت: درگيري و اختلاف بين روساي کميته و دپارتمان داوري مسخره است و براي حل شدن موضوع، فدراسيون بايد فريدون اصفهانيان را کنار بگذارد.
مصطفي مميز با انتقاد شديد از وضعيت تشکيلات داوري فوتبال ايران و با اشاره به اشتباه‌هاي زياد داوران در سه هفته ابتداي ليگ برتر اظهار کرد: وقتي پايه کار غلط باشد، نبايد بيش از اين انتظار داشته باشيم. ببينيد جنگ دپارتمان و کميته داوران بر سر چيست؟ حالا که قرار شده داوران را کميته داوران انتخاب ‌کند همه چيز حل شده است؟ اين مسخره نيست؟ آيا اساسا صحيح است که دو نفر اين طور به جان هم بيفتند؟

وي ادامه داد: حسين عسگري تجربه کار را دارد و آدم سالمي هم هست. نمي گويم اصفهانيان ناسالم است بلکه خدا شاهد است که به صداقت و سلامت او هيچ شکي ندارم. مساله اين است که اصفهانيان تجربه مديريت داوري ندارد.

مميز در ادامه گفت: 100 بار به اصفهانيان گفتم که مراقب باشد فريبش ندهند. نمي‌شود که من از بقيه بد بگويم و از او تعريف کنم و بشوم آدم خوب! من چون قوانين جزايي را نمي‌دانم و از دادگاه هم خوشم نمي‌آيد ، مي‌ترسم حرفي بزنم. براي همين نمي‌گويم چه کسي اصفهانيان را گول زده ولي با يک تحقيق ساده مي‌توانيد متوجه بشويد منظورم چه کساني است.

وي افزود: اصفهانيان، يک پايش زنجان است و يک پايش تهران. او در زنجان هم معلم است، هم رئيس هيات فوتبال و هم رئيس شوراي شهر! او سه، چهار شغل دارد و آن وقت براي رياست کميته داوران هم نامزد شد و مجمع فدراسيون فوتبال به او راي داد. مجمع فکر نمي‌کند که او براي انجام درست کار بايد هميشه در تهران باشد؟

مميز در ادامه گفت: سوال اين است که اگر عسگري در زنجان همين شغل‌ها را داشت و اصفهانيان در تهران بود، باز هم به او راي مي‌دادند؟ پس راي مجمع هم راي نبوده و بر اساس باندبازي و روابط بوده است! پس چرا دعوا مي‌کنند و کميته داوران را به هم مي‌ريزند؟ چرا رسانه‌ها را به اين موضوع حساس مي‌کنند؟ کميته را رها کنيد تا کارش را انجام دهد.

پيشکسوت داوري فوتبال ايران همچنين گفت: مجمع فدراسيون فوتبال بايد صلاحيت حرفه‌اي – و نه اخلاقي – اصفهانيان را تاييد نکند و کسي را که در تهران است به عنوان رئيس کميته داوران انتخاب کند. اصفهانيان داور بازنشسته، سالم، خوش اخلاق و پاکي است که مي‌تواند در زنجان رئيس کميته داوران باشد. هر وقت فدراسيون فوتبال به زنجان منتقل شد، آن وقت اصفهانيان را به عنوان رئيس کميته يا دپارتمان داوري انتخاب کنند!

وي ادامه داد: متاسفانه اصفهانيان هر شغلي که به او پيشنهاد مي‌شود مي‌پذيرد. برخي گويي از داشتن شغل‌هاي زياد سير نمي‌شوند! درست است که کميته داوران در هفته يک جلسه برگزار مي‌کند اما اجرا شدن مصوباتش هم يک هفته وقت مي‌خواهد. من اگر دبير فدراسيون فوتبال بشوم و مقر فدراسيون در زنجان باشد، شک نکنيد که اصفهانيان را براي اداره تشکيلات داوري انتخاب مي‌کنم اما اکنون اگر مي‌خواهند وضعيت داوري درست شود بايد اصفهانيان را برکنار کنند.

مميز در ادامه گفت: رئيس کميته‌هاي فدراسيون فوتبال را بايد دبيرکل انتخاب کند. اگر قانون جز اين مي‌گويد اشتباه کرده است. اگر فيفا و AFC هم جز اين مي‌گويند، اشتباه کرده‌اند. اگر فدراسيون قرار است مستقل باشد بايد اين کار را انجام دهد. مجمع شخصيت حقوقي لازم را براي انتخاب رئيس کميته داوران ندارد. نمي‌شود که مجمع زيرمجموعه دبيرکل فدراسيون را انتخاب کند و هر وقت مشکلي پيش آمد يقه دبير را بگيرد! کفاشيان هم که هيچ وقت قاطع حرف نمي‌زند تا مسائل حل شوند. او در جريان اختلاف عسگري و اصفهانيان گذاشته تا اين دو با هم مشغول باشند.

وي افزود: من نه عسگري را از نظر اخلاقي رد مي‌کنم و نه اصفهانيان را اما مي‌گويم براي درست شدن کار بايد اصفهانيان را کنار بگذارند. با کسي تعارف ندارم و در لفافه هم حرف نمي‌زنم. رک و صريح مي‌گويم که هر گاه فدراسيون به زنجان منتقل شد، عسگري را کنار بگذراند و اصفهانيان را انتخاب کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها