کد خبر: ۱۵۵۰۰۵
زمان انتشار: ۲۱:۲۱     ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
محسن ترکي گفت: با برطرف شدن پاره‌اي از مشکلات و نيز در صورتي که از ما دعوت به عمل آيد، در ليگ سيزدهم فوتبال کشور قضاوت خواهم کرد.
اين داور بين‌المللي فوتبال خراسان در جمع خبرنگاران، در پاسخ به اين سوال که آيا در ليگ‌برتر فوتبال کشور قضاوت خواهد کرد، افزود: حضور شخص من در ليگ‌برتر اهميتي ندارد، بايد توجه داشت که حفظ آرامش بيش از هر چيزي مهم است.

به گزارش ايسنا ، وي اظهار کرد: انتظار من اين است که فدراسيون فوتبال هر چه زودتر مشکلات به وجود آمده را حل کند، چرا که در دو هفته ابتدايي ليگ، داوران به شدت تحت فشار بودند و اگر قرار باشد از همين ابتدا وضعيت به اين شکل پيش رود، مشخص نيست در پايان فصل چه فشاري را متحمل خواهيم شد.

ترکي تصريح کرد: انتظارات از جامعه داوري بايد به شکلي معقول ابراز شده و متناسب با ميزان زحماتي باشد که براي داوري کشور کشيده مي‌شود.

اين داور بين‌المللي فوتبال ادامه داد: در سال 3 تا 4 روز کلاس براي داوران ايراني برگزار مي‌شود و علاوه بر‌آن امکانات رفاهي ايشان بسيار ضعيف است؛ در حال حاضر اين مشکلات با توجه به حرفه‌اي نبودن جامعه داوري، وضعيت نامناسبي را به وجود آورده است.

وي با اشاره به برگزاري جلسه دپارتمان داوري و کميته داوران کشور خاطرنشان کرد: طي اين جلسه برخي از مشکلات حل شد. همچنين از کميته انضباطي فوتبال تشکر مي‌کنيم که برنامه انضباطي را به باشگاه‌ها ارائه دادند که اميدوارم در عرصه عمل نيز قاطعانه وارد شوند.

ترکي درباره علت شرکت نکردن در تست پزشکي دپارتمان داوري گفت: تست ابتداي فصل را دپارتمان داوري مي‌گيرد و وظيفه اقدامات اجرايي و نيز برگزاري کلاس‌ها با اين دپارتمان است، اما بنا به دلايلي به پيشنهاد پزشک معالجم و همچنين آسيب‌ديدگي، نتوانستم در اين تست شرکت کنم. با اين حال در صورت بر طرف شدن مشکلات و دعوت شدن براي داوري به مسابقات خواهم رفت.

ترکي در بخش ديگري از اين‌ گفت‌وگو با اشاره به برگزاري دومين دوره کلاس توجيهي داوري براي سنين پايه در مشهد اظهار کرد: اين دومين سالي که اين دوره آموزشي در مشهد برگزار مي‌شود؛ فراخواني که براي اين دوره داده شد در نواحي يک و چهار مشهد بود که طي آن 1200 نفر ثبت‌نام کردند.

وي اضافه کرد: پس از آن با گزينش‌هاي که انجام داديم، 120 نفر انتخاب شدند و هم‌اکنون با گذراندن دوره‌هاي تئوري و عملي اين تعداد به 50 نفر رسيده و قرار است در پايان اين دوره 35 نفر مدرک درجه سه داوري را از فدراسيون فوتبال دريافت دارند.

اين داور بين‌المللي فوتبال خراسان در مورد سطح بالاي کيفي اين دوره خاطرنشان کرد: در اين کلاس علي ‌الطريفي که يکي از بزرگترين مدرسان داوري در جهان به شمار مي‌آيد، تدريس خواهد داشت و قرار است آخرين تغييرات قوانين و مقررات داوري را به شرکت‌کنندگان آموزش دهد.

وي با اشاره به تعداد بالاي علاقه‌مندان داوري در استان يادآور شد: اميدوارم اين مساله مورد توجه مسوولان ورزشي استان قرار گرفته تا زمينه برگزاري دوره‌هاي بيشتري فراهم شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها