کد خبر: ۱۵۴۸۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
روزنامه های غربی ساعاتی بعد از مراسم تحلیف به تحلیلی هایی در مورد آینده مذاکره ایران و آمریکا و همچنین برنامه هسته ای ایران پرداختند.
جام، می توان گفت تمامی روزنامه های و سایت های خبری آمریکایی و اروپایی و همچنین صهیونیستی تمامی تحولات ایران را پوشش خبری دادند و این امر نیز در اولین ساعات شروع بکار رسمی آقای روحانی مستثنی نبود.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در صفحه مجازی خود نوشت: آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران قسم خود و او در سخنرانی مراسم تحلیف خود خواستار احترام متقابل در مذاکرات آینده شد.

 

واشنگتن پست همچنین با اشاره به سخنان آقای روحانی نوشت: روحانی از اولین سخنرانی رسمی خود استفاده کرد و آمریکا و کشور های غربی را مورد خطاب سخنان خود قرار داد و او تحریم ها را مخالف مذاکرات جدی در این زمینه دانست. او همچنین خواستار احترام متقابل و شناخت حقوق یک دیگر در مذاکرات شد.

 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز در مطلبی با عنوان سیگنال های جدید ایران و آمریکا برای مذاکرات جدید در مورد برنامه هسته ای ایران نوشت: در حالی رئیس جمهور ایران در مراسم تحلیف خود خواستار توقف تحریم ها علیه کشورش شد که مقامات آمریکایی همچنان نگرانی های خود را از برنامه های هسته ای ایران ابراز می دارند و ایران و آمریکا هر کدام سیگنال های جداگانه ای را در مورد آمادگی آنها برای از سرگیری مذاکرات ارسال کرده اند.

 

هاآرتص نوشت: ساعاتی بعد از مراسم تحلیف، دولت آمریکا اعلام کرد که حاضر است با دولت روحاین همکاری کند و ایرن در صورتی است که ایران با جدیت وارد کار بشود. سخنگوی مجلس نمانیدگان آمریکا نیز اعلام کرده است که آقای روحانی فرصتی را برای کشورش محیا کرده است تا بحران هسته ای ایران و اختلافات در این زمینه حل شود.

 

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز در تیتر یک خود نوشت: آمریکا و اسرائیل هرکدام برداشت های کاملا متفاوتی را از مراسم تحلیف ایران داشتند. دولت آمریکا ساعتی بعد از مراسم پیامی را مبنی بر آمادگی خود برای مذاکره با ایران و همکاری ارسال کرد در حالیکه اسرائیل همچنان بر نگرانی های خود در مورد برنامه هسته ای ایران پافشاری داشت.

 

جروزالم پست نوشت: روز یکشنبه آمریکا و اسرائیل برداشت ها و اظهار نظرات کاملا متفاوتی در مورد مراسم تحلیف ایران و دولت جدید داشتند.

 

روزنامه نیویورک تایمز نیز در مطلبی با اشاره به مراسم تحلیف و کابینه ای که حسن روحانی به مجلس تقدیم کرد نوشت: آقای روحانی لیستی از وزرا را برای تایید صلاحیت به مجلس ارائه کرد که اکثر آنها در دولت تکنو کرات آقای هاشمی رفسنجانی مشغول به خدمت بوده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها