کد خبر: ۱۵۴۵۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
سرپرست کميته فوتسال مي‌گويد حضور داوران ايراني در تورنمنت کويت غير قانوني بوده است. او همچنين از تخلف تيم دبيري هم خبر داد و گفت که اين تيم هم با وجود مخالفت شوراي برون مرزي به کويت اعزام شده و بايد جريمه شود.
سيد رضا افتخاري درباره محروميت سه داور بين‌المللي فوتسال ايران از قضاوت به دليل غير قانوني در جام جهاني باشگاهي کوچک کويت توضيح داد: کميته اخلاق تخلف اين داوران را پيگيري مي‌کند و وظيفه‌اش نيز رسيدگي به اتفاقاتي است که بيرون زمين مي‌افتد. به هر حال اين داوران بدون اجازه فدراسيون به اين مسابقه‌ها رفته‌اند و فدراسيون نيز طبق قانون با آن‌ها برخورد مي‌کند.

به گزارش ايسنا ، وي در ادامه با بيان اينکه حضور تيم دبيري تبريز نيز در بازي‌هاي کويت غير قانوني بوده است بيان کرد: درخواست دبيري براي اعزام به اين مسابقه‌ها به فدراسيون آمده بود اما اين تيم قبل از اينکه مجوز شوراي برون مرزي بيايد، عازم کويت شد. شوراي برون مرزي در نامه‌اي که به کميته فوتسال زده گفته که مخالف اعزام دبيري به اين مسابقه‌ها بوده، حال اگر شمس مي‌گويد مجوز گرفته مي‌تواند اين مجوز را منتشر کند. اما چيزي که ما دريافت کرديم نامه‌ي مخالفت شوراي برون مرزي بوده است. داوران هم فکر کردند چون مسابقه‌ها زير نظر AFC نبوده و رسمي نيست، مي‌توانند بدون اجازه بروند. دبيري هم بهتر بود با ما هماهنگ مي‌کرد چون اگر قرار است تيمي از ايران در تورنمنت‌هاي بين‌المللي شرکت کند، بايد آماده‌ترين تيم باشد تا از حيثيت فوتسال ايران دفاع کند. البته بازي‌هاي کويت يک نوع جام رمضان محسوب مي‌شد اما اگر تيم بهتري مي‌رفت نتايج درخور شأن کسب مي‌کرد.

سرپرست کميته فوتسال همچنين با بيان اينکه به نماينده AFC هم به خاطر رفتنش به کويت اعتراض کرده است گفت: من به نماينده AFC هم گفتم که حضور شما در کويت به اين مسابقه‌ها رسميت مي‌بخشد. من به او گفتم اگر بازي‌ها رسمي نيست شما آنجا چه کار مي‌کردي. با اين حال حضور نماينده AFC در آنجا باعث شد خودشان ناخواسته به مسابقه‌ها رسميت بدهند و باعث شوند بعضي‌ها فدراسيون‌شان را دور بزنند.

افتخاري ادامه داد: با وضعي که به وجود آمده از سال آينده محکم‌تر برخورد مي‌کنيم و اين بازي‌ها را جدي خواهيم گرفت. تيم‌ها يا بايد به اين مسابقه‌ها نروند يا اگر قرار است تيمي اعزام شود بايد تيم درست و حسابي باشد. نمي‌گويم دبيري تيم خوبي نبوده اما اگر آن‌ها با هماهنگي ما مي‌رفتند حداقل کمک‌شان مي‌کرديم. آن‌ها خيلي چشم و گوش بسته رفتند و نتايج‌شان هم نشان‌گر اين موضوع است که بي‌برنامه بودند و هيچ تحقيقي درباره مسابقه‌ها نکردند. با اين حال شوراي برون مرزي آن‌ها را جريمه خواهد کرد اما کاري بوده که شده و افشين دبيري هم در جلسه‌اي که با من داشت اظهار پشيماني کرد.

وي در پايان درباره شرکت تيم فوتسال پرسپوليس مشهد در ليگ برتر عنوان کرد: پرسپوليس مشهد با خريد امتياز تاسيسات دريايي تهران مي‌خواهد به ليگ برتر بيايد اما براي خروج از تهران بايد مجوز بگيرد. شنيده‌ام که شمس پيگير کارهايش بوده و با نژاد فلاح ملاقات داشته. فقط در همين حد شنيده‌ام اما مي‌دانم اداره کل ورزش و جوانان بايد براي خروج هر تيم از تهران مجوز دهد و اين کار از اختيارات کميته فوتسال خارج است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها