کد خبر: ۱۵۴۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۱۶ تير ۱۳۹۰
به گزارش سرویس بین الملل بی باک، بنا به گزارش منابع غربی، مقامات سعودی که این روزها بدلیل انقلابهای مردمی در کشورهای عربی و اسلامی بویژه در همسایگی این رژیم ، در نگرانی شدیدی به سر می برند و با وجود تدابیر شدید امنیتی و خفقان بوجود آورده توسط نیروهای نظامی خود، دامنه  اعتراضات بعضا به داخل مرزهایشان نیز کشیده شده است، در آینده ای نزدیک طی قراردادی 60 میلیارد دلاری از آمریکا جنگنده خریداری می کند تا ناوگان هوایی خود را ساماندهی کند؛ و علاوه بر آن 30 میلیارد دلار نیز برای نوسازی ناوگان دریایی سعودی هزینه خواهد کرد.

در همین حین، وزیر دفاع آلمان برای توجیه قرارداد فروش سلاح سنگین به عربستان سعودی که با انتقادهای داخلی بسیاری در این کشور همراه شده است؛ تصریح کرده است که این قرارداد صرفا برای بالا بردن قدرت این کشور در برابر خطر بزرگی به نام ایران است.

مجله اشپیگل اخیرا فاش کرده است که بحث های زیادی داخل پارلمان آلمان درباره قرارداد فروش 200 تانک به عربستان سعودی، درگرفته است.

آلمان تا پیش از این برای حفظ امنیت رژیم اشغالگر، از فروش هرگونه سلاح سنگین به عربستان سعودی، خودداری می کرد امّا اینک حمایت از عربستان سعودی را تنها راه حیات رژیم نامشروع سعودی می داند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها