کد خبر: ۱۵۴۰۰
زمان انتشار: ۱۵:۳۰     ۱۵ تير ۱۳۹۰

به گزارش فارس به نقل از شبكه "پرس‌تي‌وي "، آمارهاي منتشره حاكي از آن است كه شبكه "بي‌بي‌سي " در پرداخت حقوق از سياست‌هاي تبعيض‌آميز عليه زنان استفاده مي‌كند.

اين آمارها حاكي از آن است كه شمار مرداني كه در اين سازمان سالانه بيش از ۲۰۰ هزار پوند درآمد دارند، ۵ برابر بيشتر از زنان است.

همچنين شمار مرداني كه بيش از يكصد هزار پوند در بي‌بي‌سي درآمد دارند، دو برابر زنان با همين ميزان درآمد است. به طور متوسط زنان شاغل در اين سازمان ۳۶ هزار و ۸۲۷ پوند و مردان ۴۱ هزار و ۹۱۶ پوند درآمد دارند.

در همين حال "لرد پاتن " رئيس هيات امناي بي‌بي‌سي اعلام كرد كه اين شبكه قصد دارد با كاهش پرداخت به مديران اجرايي، با مشكل روابط عمومي مقابله كند.

پاتن تصريح كرد كه بي‌بي‌سي قصد دارد به منظور همراهي با برنامه‌هاي كاهش هزينه‌هاي عمومي، شمار مديراني را كه بيش از ۱۵۰ هزار پوند درآمد دارند، كاهش دهد.

در حالي كه ۱۹ مجري، بازيگر و خبرنگار بي‌بي‌سي بيش از ۵۰۰ هزار پوند در سال درآمد دارند، پاتن گفت، بي‌بي‌سي بيشر به كاهش دستمزد مديران اجرايي و مديران ارشد و نه كاهش دستمزد ستاره‌هاي تلويزيوني مي‌انديشد.

پاتن اعلام كرد كه گزارش سالانه بي‌بي‌سي بر چهار موضوع تمركز دارد كه شامل: "اول پرداخت حقوق مديران ارشد؛ دوم شمار افرادي كه بيش از ۱۵۰ هزار پوند در آمد دارند؛ سوم شمار افرادي كه بايد به مديران ارشد ارتقاء يابند و چهارم مسئله كلي عدالت در پرداخت " مي‌شود.

بر اساس اين گزارش، پاتن به تبعيض عليه زنان در پرداخت حقوق در بي‌بي‌سي اشاره‌اي نكرد و هم اكنون ۳۱ مرد به طور تمام‌وقت در بي‌بي‌سي كار مي‌كنند كه سالانه بيش از ۲۰۰ هزار پوند در آمد دارند كه اين رقم براي زنان شاغل در بي‌بي‌سي تنها شش نفر است. بي‌بي‌سي همچنين اخيرا شماري از مجريان زن از جمله "ارلين فيليپس " و "ميريام اوريلي " را اخراج كرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها