کد خبر: ۱۵۳۶۷۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
۳۳سال پیش در چنین روزی
حضرت آیت الله خامنه ای: بنا بر این است که رئیس جمهور و مجلس با هم همکاری کنند باید بخواهیم که این همکاری در جهت ایجاد یک دولت قاطع ، مومن و سازش ناپذیر با غرب و شرق باشد .

رخدادهای10 مرداد 1359

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای در خطبه های نمازجمعه امروز تهران اظهار داشتند : بنا بر این است که رئیس جمهور و مجلس با هم همکاری کنند باید بخواهیم که این همکاری در جهت ایجاد یک دولت قاطع ، مومن و سازش ناپذیر با غرب و شرق و گروه های مفسد داخلی باشد .
  • رئیس جمهور که به مشهد سفر کرده است در اجتماع گروهی از مردم گفت : کارها باید از مجاری حکومت انجام گیرد و باید در برابر گروهی که این مسئله به خرجشان نمی رود و مانند 14 قرن پیش که در برابر علی (ع) ایستادند در مقابل حکومت اسلامی می ایستند هیچ راهی جز قاطعیت و هیچ مددکاری جز مردم نداریم .
  • انجمن اسلامی دانشجویان مسلمان در آمریکا و کانادار در اطلاعیه ای تاکید کرد : کارتر برای جلوگیری از شهادت دانشجویان مسلمان دستگیر شده جلسه فوق العاده تشکیل داده است .
دولت آینده باید پایبند به اصول اسلامی باشد

آیت الله خامنه ای در خطبه های نمازجمعه امروز تهران اظهار داشتند : ملت ما با هوشیاری کامل باید بخواهند کابینه جدیدی که قرار است معرفی شود بیش از همه مومن و با تقوی و پایبند به اصول اسلامی باشد .

همکاری دولت و مجلس برای ایجاد دولت قاطع ، مومن و سازش ناپذیر

ایشان ادامه دادند : بنا بر این است که رئیس جمهور و مجلس با هم همکاری کنند باید بخواهیم که این همکاری در جهت ایجاد یک دولت قاطع ، مومن و سازش ناپذیر با غرب و شرق و گروه های مفسد داخلی باشد .

وضعیت دانشجویان مسلمان دستگیر شده ایرانی در آمریکا

ایشان در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه به وضع دانشجویان دستگیر شده ایرانی در آمریکا اشاره کرده و گفتند : یک عده جوان مسلمان دانشجو در آمریکا در مقابل تظاهرات ساواکی های فراری ایران که می خواستند علیه جمهوری اسلامی تظاهرات کنند اینها تظاهرات راه انداختند ، دولت آمریکا به آنها اجازه داد ولی به دانشجویان اجازه نداد ، پس از آن پلیس آمریکا این دولت مدعی طرفداری از حقوق بشر و دفاع از قانون این مدعی طرفداری از آزادی مثل سگ وحشی به جان دانشجویان دختر و پسرمسلمان افتاد ، پنجاه شصت نفر را زیر مشت و لگد مجروح کرد و 200 نفر از آنها را گرفته و به زندان بردند .آیت الله خامنه ای اظهار داشتند : آیا این است معنای طرداری از حقوق انسان ای اف بر شما طرفداران و مدعیان .

پیام حضرت آیت الله خامنه ای به کنگره آمریکا: ملت ایران به طور قاطع تصمیم دارد رابطه سنتی میان ظالم و مظلوم را که رابطه تملق از طرف مظلوم و سنگدلی و قساوت از طرف ظالم است در روابط خود با آمریکا این رابطه سنتی را بر هم بزند ، شما قدرتمندتر از ما هستید درست ، اما قدرت شما قدرت مادی است ما تصمیم داریم تسلیم قدرت مادی ابرقدرت آمریکا نشویم .

پیام آیت الله خامنه ای به کنگره آمریکا

خطیب جمعه تهران در ادامه طی پیامی به کنگره آمریکا تاکید کردند : ای نمایندگان ملت آمریکا و ای اعضای کنگره شما به مجلس شورای اسلامی نامه نوشتید و از صلح و صفا و دوستی دو ملت سخن گفتید ، در همان حالی که شما می گوئید آماده هستید با ملت ایران دست دوستی دراز کنید ای نمایندگان کنگره آمریکا در همان حال پلیس جنایتکار شما جوانان ما را با یک چنین وضعی می زند مجروح می کند به زندان می اندازد ، کدام را باور کنیم ؟

آیت الله خامنه ای افزودند : اگر طرفدار صلح هستید و اگر علاقمند به ملت ایران هستید بسیار خوب ، دولتتان را تحت فشار بگذارید همچنان که برادران سیاه مسلمان در آمریکا و نیز سیاهان غیرمسلمان در آمریکا دولت را زیر فشار گذاشتند . ای ملت آمریکا دولتتان را زیر فشار بگذارید بدانید که آبروی تاریخی آمریکا را این دولت جنایتکار خواهد برد در دنیا شما را سرافکنده خواهد کرد .

پیام امام جمعه  تهران به دولت آمریکا

خطیب جمعه تهران در ادامه به دولت آمریکا نیز پیام دادند : ملت ایران به طور قاطع تصمیم دارد رابطه سنتی میان ظالم و مظلوم را که رابطه تملق از طرف مظلوم و سنگدلی و قساوت از طرف ظالم است در روابط خود با آمریکا این رابطه سنتی را بر هم بزند ، شما قدرتمندتر از ما هستید درست ، اما قدرت شما قدرت مادی است ما تصمیم داریم تسلیم قدرت مادی ابرقدرت آمریکا نشویم . (1)

مخالفان من همچون خوارج بر روی امام شمشیر می کشند ! 

رئیس جمهور که به مشهد سفر کرده است در اجتماع گروهی از مردم گفت : شما می دانید که امام در برابر بیرون رفتن از نظام اسلامی با قاطعیت تمام می ایستد و من میخواهم از قاطعیت او در برابر مستکبران با شما صحبت کنم ، چرا که خود ما نیز امروز کسانی را در مقابل می بینیم که به ظاهر مسلمانند و دم از مکتب می زنند ولی همچون خوارج نهروان بر روی امام شمشیر می کشند .

کسانی که در برابر امام ایستاده اند درصدد تضعیف دولت هستند

بنی صدر ادامه داد : گروهی که در برابر امام ایستاده اند همان مستکبرانی بودند که پیش از امام به زورگویی ، تجاوز طلبی و انحصار طلبی و حکومت طلبی ناحق عادت کرده بودند ، امروز آنها که می خواهند حکومت چون موم در دست آنها باشد هیچ فرصتی را برای تضعیف حکومت از دست نمی دهند ، هر گاه مسئولی از مسئولان دولت تن به توقعات آنها ندهد و بخواهد به استقلال عمل کند از راه هایی که می دانند چون احضار به دادگاه انقلاب و ...درصدد تضعیف فرد بر می آیند .

بنی صدر می گوید همه کارها باید از مجرای حکومت صورت گیرد و سخنان بنی صدر به خوبی نشان می داد که او خود را آماده کرده است که امور را به غیر از مجاری حقیقی پیش بینی شده در قانون اساسی پیش برد چرا که تهدید مخالفان به اعمال قاطعیت ، خارجی نامیدن آنان و منتسب کردن خود به امام علی (ع) جز این پیام دیگری نداشت .

مکتب واقعی مکتب اسلام است

بنی صدر ادامه داد : حکومت خدمت به خلق و کوشش برای نجات محرومان و نجات مستضعفان است ، ما از حکومت عدل علی جز عدل انتظار نداریم ، قاطعیت واقعی باید در برابر کسانی اعمال شود که ملت را آلوده می کنند و به نام ملت هر کاری را بخواهند انجام می دهند ، مکتب واقعی مکتب اسلام و مکتب عدل است .

وی ادامه داد : حکومت گرایان و انحصار طلبان و آنها که گمان می کنند حق دارند و یا می توانند از ناآگاهی مردم استفاده کنند و مکتب را چماقی کنند باید بدانند که چماق اسلام کار و کوشش مومن است .

کارها باید از مجاری حکومت انجام گیرد

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت : کارها باید از مجاری حکومت انجام گیرد و باید در برابر گروهی که این مسئله به خرجشان نمی رود و مانند 14 قرن پیش که در برابر علی (ع) ایستادند در مقابل حکومت اسلامی می ایستند هیچ راهی جز قاطعیت و هیچ مددکاری جز مردم نداریم . (2)

تصمیم دولت آمریکا به اخراج دانشجویان دستگیر شده

انجمن اسلامی دانشجویان مسلمان در آمریکا و کانادار در اطلاعیه ای تاکید کرد : کارتر برای جلوگیری از شهادت دانشجویان مسلمان دستگیر شده جلسه فوق العاده تشکیل داده است . در بخشی از این اطلاعیه آمده است : کارتر این مدافع به اصطلاح حقوق بشر امروز جلسه فوق العاده ای با شرکت وزیر امورخارجه ، وزیر دادگستری و مشاورین و گروهی دیگر تشکیل داد ، در این جلسه که به منظور پیدا کردن راه حلی برای پایان بخشیدن به اعتصاب غذای خواهران و برادران دربند صورت گرفت تمامی راه های ممکنه مورد بحث و تجزیه و تحلیل قرار گرفت و به نقل از خبرگزاری های آمریکا این جلسه به منظور جلوگیری از شهادت خواهران و برادران به علت امتناع از خوردن و نوشیدن صورت گرفته است که در صورت وقوع چنین حادثه ای کارتر در برنامه فعالیت های انتخاباتی اش که از روز دوشنبه شروع می شود آسیب خواهد دید.در ادامه این اطلاعیه آمده است : در این جلسه تصمیم گرفته شده است که همه دانشجویان دستگیر شده از آمریکا اخراج شوند . (3)

پی نوشت:

1- جمهوری اسلامی ، 13 مرداد 1359 ، صفحه 16

2- اطلاعات ، 13 مرداد 1359 ، صفحه 19 ، بنی صدر در این سخنرانی خود را در مقام نعوذ بالله امام علی قرار داده و مخالفانش را نیز خوارج می نامد ، او می گوید مخالفان من پیش از این به تجاوز طلبی ، انحصار طلبی ، حکومت طلبی و...عادت کرده بودند و امروز می خواهند حکومت چون موم در دستان آنها باشد . این سخنان در حالی مطرح می شد که قانون اساسی راه کار حل مشکلات سیاسی و ...را در کشور مشخص کرده بود و طبق همین قانون اساسی که بنی صدر نیز خود را ملتزم به آن نشان می داد رئیس جمهور بایستی نخست وزیر را به مجلس معرفی می کرد و این مجلس بود که باید به نخست وزیر و اعضای کابینه او رای اعتماد می داد و حال اگر مجلس شورای اسلامی بر رعایت و اجرای حق قانونی خود اصرار داشت باید این نهاد و نهادهای دیگر به خارجی بودن متهم می شدند ؟! از سوی دیگر بنی صدر می گوید همه کارها باید از مجرای حکومت صورت گیرد و سخنان بنی صدر به خوبی نشان می داد که او خود را آماده کرده است که امور را به غیر از مجاری حقیقی پیش بینی شده در قانون اساسی پیش برد چرا که تهدید مخالفان به اعمال قاطعیت ، خارجی نامیدن آنان و منتسب کردن خود به امام علی (ع) جز این پیام دیگری نداشت .

3- اطلاعات ، 13 مرداد 1359 ، صفحه 12

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها