کد خبر: ۱۵۳۵۲۸
زمان انتشار: ۱۶:۱۸     ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
دو سال پيش سازمان ليگ پس از مذاکرات متعدد با سازمان صدا و سيما با يکي از شرکت هاي تابعه اين سازمان به توافق رسيد و در پي اين توافق بنا شد شرکت تبليغاتي ورزش ايران به عنوان طرف قرارداد سازمان ليگ به مدت سه سال حق پخش تلويزيوني بازي هاي هر فصل را به حساب سازمان واريز کند.
به گزارش 598 به نقل از 90،دو سال پيش سازمان ليگ پس از مذاکرات متعدد با سازمان صدا و سيما با يکي از شرکت هاي تابعه اين سازمان به توافق رسيد و در پي اين توافق بنا شد شرکت تبليغاتي ورزش ايران به عنوان طرف قرارداد سازمان ليگ به مدت سه سال حق پخش تلويزيوني بازي هاي هر فصل را به حساب سازمان واريز کند.

توافق 90 ميليارد توماني
اين قرارداد براي حق پخش تلويزيوني ليگ يازدهم مبلغ بيست و پنج ميليون تومان بود و در جريان ليگ دوازدهم اين رقم به 30 ميليارد تومان رسيد و حالا هم مبلغ سي و پنج ميليارد و پانصد ميليون تومان را شامل مي‌شود. لذا در مجموع توافق سازمان با شرکت نماينده صدا و سيما بيش از نود ميليون تومان است.

چگونگي تعيين سهم باشگاه‌هاي ليگ برتري
براساس گفته‌هاي مقامات سازمان ليگ، مهم‌ترين ملاک تعيين سهم هر باشگاه موقعيت اين تيم در جدول رده‌بندي رقابت‌هاي ليگ برتر است و البته مواردي مثل حضور در ليک قهرمانان آسيا، تعداد پخش بازي‌ها، ميزان محروميت‌هاي احتمالي کميته انضباطي و... از جمله فاکتورهايي هستند که در جريان سهم‌خواهي هر باشگاه هرچند اندک و تاثيرگذار خواهند بود.

سهم پرسپوليس نصف استقلال!
براساس فاکتورهايي که برشمرديم استقلال از سي ميليارد تومان حق پخش ليگ دوازدهم بيش از چهار ميليارد برداشت داشت در صورتي که پرسپوليس متزلزل در نهايت تنها يک ميليارد و هشتصد ميليون تومان دريافت کرد که البته اين مهر به معني کسر اين مبلغ از بدهي‌هاي ميلياردي سرخپوشان به سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال است.

پنج دليل براي درخواست پنج ميليارد توماني
تورم روزافزون نرخ کالا و عرضه خدمات، تفاوت نرخ برابري ريال با دلار در طول چند ماه اخير، افزايش حق پخش آگهي‌هاي قبل و بعد از بازي‌هاي ليگ برتر و تبليغات بين دو نيمه، حضور در جام جهاني و صعود مقتدرانه به اين رقابت‌ها که باعث شده فوتبال ايران با استقبال عمومي روبه‌رو شود و در نهايت رضايت سازمان ليگ براي تداوم همکاري با اين شرکت پنج دليل عمده‌اي به حساب مي‌آيند که در نامه مکتوب به شرکت طرف قرارداد با سازمان ليگ قيد شده تا به عنوان دلايل مستدل براي افزايش پنج ميلياردي مبلغ حق پخش ليگ سيزدهم به طرف مقابل ارائه گردد.
در واقع درخواست سازمان ليگ براي اضافه کرد پنج ميليارد بر مبلغ سي و پنج ميليارد و پانصد ميليون توافق شده در دو سال قبل در واقع تيري در تاريکي است چرا که طرف مقابل با توجه به توافق قبلي مي‌تواند اضافه کردن اين مبلغ را نپذيرد ولي خوب دليل پنجم در اين نامه يعني رضايت براي تمديد قرارداد مجدد به نوعي پيش شرط براي تداوم همکاري در ليگ چهاردهم، پانزدهم و... خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها