کد خبر: ۱۵۳۵۰۰
زمان انتشار: ۱۵:۲۸     ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
عضو‌کمیسیون بهداشت و درمان درباره گزینه‌های مطرح شده برای وزارت بهداشت دولت روحانی، گفت: اگر چنین افرادی در عرصه باشند، ما موضع خود را اعلام می‌کنیم و این افراد را قبول نخواهیم کرد.
مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت اصلاحات و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در‌گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم در خصوص حضورش در گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت بهداشت دولت یازدهم، گفت: مطبوعات اسم من را به عنوان گزینه مطرح کردند و نمی‌دانم چگونه اسمم را مطرح کردند.

وی در خصوص‌گزینه‌های مطرح شده برای وزارت بهداشت دولت روحانی، اظهار داشت: بالاخره تیمی‌که با آن‌ها کار می‌کردند، تیمی نبود که از درون آن افراد مستقل بیرون بیاید، چرا که بیشتر این افراد در بخش خصوصی کار می‌کردند یا می‌کنند و افرادی که انتخاب کرده‌اند، چنین ارتباطاتی دارند و این مسئله برای سلامت مردم مشکل ایجاد خواهد‌کرد.

عضو‌کمیسیون بهداشت و درمان تاکید‌کرد: علت حل نشدن مشکلات بهداشت و درمان در‌کشور حضور افرادی بر سر کار بوده است که در بیرون کار می‌کرده‌اند و مقررات و آیین‌نامه‌ها را به‌گونه‌ای نوشته‌اند‌که منافع خودشان حفظ شود.

پزشکیان تصریح‌کرد: آنچه باید در آیین نامه‌ها و مقررات حفظ شود، خدمت به مردمی است که هیچ پول و آشنایی ندارند و صدایشان به گوش کسی نمی‌رسد.

وی افزود: فردی که برای وزارت بهداشت می‌آید، باید صدا، گوش، چشم ودست مردم باشد نه اینکه همه پول‌ها و مقررات به سمت بخش خصوصی برود و در آن طرف سیر کند.

وزیربهداشت دولت اصلاحات ادامه داد: سوال این است، وقتی فردی در بیرون دولت 10 برابر پول می‌گیرد، چه کسی می‌ماند که برای فقرا کار کند و یا آن‌ها را عمل کند؟ بنابراین همه به سمت بخش خصوصی گرایش پیدا می‌کنند.

پزشکیان ادامه داد: اشکالات آیین نامه‌ای و مقرراتی به دلیل این است‌که منافع تدوین کنندگان در بیرون بوده است و افرادی که در بخش دولتی مانده‌اند، تنها به دلیل معتقد بودن یا پیدا نکردن کار در بیرون است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مشخص است، اگر چنین افرادی در عرصه باشند، ما موضع خود را اعلام می‌کنیم و این افراد را قبول نخواهیم کرد. چرا که افرادی باید در سیستم سلامت کشور حضور داشته باشند‌که به سلامت عموم مردم اعتقاد داشته باشند و به آن پایبند باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در پایان تاکید کرد: ما نظرات و دیدگاه‌های خود را به آقای روحانی منتقل می‌کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها