کد خبر: ۱۵۳۴۹
زمان انتشار: ۱۹:۲۳     ۱۴ تير ۱۳۹۰
فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه نوشت: يك گروه از فعالان صلح حامي فلسطين كه مقامات يونان اجازه حركت كاروان آنها به سمت نوار غزه را صادر نكرد، امروز با تجمع در سفارت اسپانيا در آتن، اين سفارت را به تصرف خود در آوردند.

بنا بر اين گزارش، اين فعالان صلح كه مجموعا 30 نفر بوده و اكثرا نيز اسپانيايي‌الاصل بودند، با سفير اسپانيا در آتن ديدار كردند و از مادريد خواستند تا مقامات يونان را تحت فشار قرار داده تا در نهايت اجازه عبور آنها به سمت نوار غزه را بدهند.

يكي از اين فعالان صلح در گفت‌وگو با خبرگزاري فرانسه گفت: آنها بعد از گفت‌وگو با سفير اسپانيان تصميم گرفتند تا اتاق‌هاي سفارت را به اشغال خود در آورند.

اعضاي كاروان امدادرسان به نوار غزه اعلام كرده‌اند كه دولت يونان كاروان كمك‌رسان به نوار غزه را به نمايندگي از رژيم صهيونيستي متوقف كرده است.

بنا بر اين گزارش، يونان تا كنون مانع از حركت 3 كشتي از كاروان آزادي 2 را كه عازم نوار غزه بودند، شده است.

بر اساس اين گزارش، فعالان كشتي آمريكايي كاروان آزادي 2 نيز به طور جداگانه تظاهراتي را در خارج از اتاق دادگاهي كه كاپيتان آنها با اتهاماتي در راستاي تلاش براي رفتن به غزه بدون مجوز مواجه است، برگزار كردند.

كشتي "جسارت اميد " آمريكا روز جمعه در بندر يونان متوقف شد و كاپيتان 60 ساله آن نيز دستگير شد.

ترتيب‌دهندگان كاروان آزادي 2 سازمان‌هاي مردمي حامي ملت فلسطين‌اند و تمام كمك‌هاي ارسالي و هزينه‌هاي كاروان از طريق كمك‌ها و هداياي مردمي تهيه شده و متشكل از 15 كشتي كمك‌رسان و بيش از يك هزار و 500 فعال صلح است.

رژيم صهيونيستي بسان كاروان آزادي 1 تلاش‌هايي را براي جلوگيري از رسيدن كاروان آزادي 2 به نوار غزه آغاز و اعلام كرده كه هرگز به كسي اجازه نمي‌دهد به مرزهاي آبي خود وارد شود.

رژيم صهيونيستي نه تنها خود را براي رويارويي با كاروان آزادي 2 آماده كرده، بلكه نيروي دريايي خود را نيز براي رويارويي هرچه بيشتر با اين كاروان به حال آماده باش درآورده و اعلام كرده،‌ در صورت لزوم دست به خشونت خواهد زد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها