کد خبر: ۱۵۲۷۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۰۷ مرداد ۱۳۹۲
فرماندهي عمليات بغداد روز يکشنبه اعلام کرد 349 زنداني فراري از زندان ابوغريب بار ديگر دستگير شدند.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا  ، سرلشگر عبدالامير الشمري در نشست خبري گفت:  دستگاه هاي امنيتي عراق توانسته اند تاکنون سيصد و چهل و نه زنداني را که هفته گذشته از زندان ابوغريب فرار کرده بودند بار ديگر دستگير کنند.سرلشگر الشمري هيچ اشاره اي به زمان و مکان بازداشت اين زندانيان نکرد.
افراد مسلح وابسته به القاعده هفته گذشته زندان ابوغريب را هدف قرار دادند و در اين گير و دار شمار قابل توجهي از زندانيان در بند اين زندان فرار کردند.
الشمري همچنين فاش کرد در جريان حمله عناصر القاعده به زندان ابوغريب ، صد و پنج نفر کشته شدند.
وي تاکيد کرد در جريان حمله به زندان التاجي هيچ زنداني از اين زندان فرار نکرده است زيرا به شدت تحت سيطره بوده است.
اين مقام امنيتي عراق اظهار داشت مهاجمان از پانزده عامل انتحاري در حمله به اين دو زندان استفاده کردند و اين افراد سوار بر خودروهاي بمب گذاري شده بودند. برخي از عناصر القاعده در ابتدا با تيراندازي به سوي نگهبانان مستقر در برج هاي نظارت و مراقبت زندان ها ، آنان را به خود مشغول کردند. همچنين افراد مسلح تايرهايي را در جاده هاي اصلي قرار داده بودند تا حد امکان وقت کشي و نيروهاي امنيتي را مشغول کنند.
به گفته وي عمليات بازرسي و جستجو براي دستگيري بقيه زندانيان فراري ادامه دارد و ساکنان محلي همکاري خوبي با نيروهاي امنيتي در اين خصوص دارند.
سرلشگر الشمري خاطرنشان کرد متاسفانه در خصوص مقابله با عمليات هجوم به زندان ابوغريب کوتاهي هايي رخ داده است که بايد در فرصت مناسب پيگيري شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها