کد خبر: ۱۵۱۹۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۴۹     ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
در آستانه سالگرد صدور حکم زندان برای اعضای گروه دختران خواننده ضد پوتین، بیش از یکصد تن از دست‌اندرکاران امور هنری از سراسر جهان در نامه‌ای سرگشاده ضمن اعلام همبستگی با این گروه، خواستار آزادی دو عضو زندانی آن شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به ابتکار سازمان عفو بین‌الملل بیش از صد هنرمند سرشناس در نامه‌ای سرگشاده آزادی "نادژا تولوکونیکووا"، ۲۳ ساله و "ماریا آلیوخینا"، ۲۵ ساله دو تن از اعضای این گروه را خواستار شدند. این دو زن در ماه اوت سال گذشته به دلیل اجرای ترانه‌ای اعتراضی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، از سوی دادگاه به "اوباش‌گری" متهم و به دو سال زندان محکوم شدند.

ماه نوامبر سال گذشته حکم زندان "یکاترینا ساموتسه‌ویچ"، عضو دیگر این گروه به تشخیص دادگاه تجدیدنظر به آزادی مشروط تبدیل شد.

امضاکنندگان این نامه از نهادهای روسی خواسته‌اند تا "اتهامات سخت وارده را بررسی کنند" تا دو عضو زندانی این گروه بتوانند نزد فرزندان، خانواده و زندگی معمول خود بازگردند.

به گزارش دویچه‌وله،‌ سه زن هنرمند روس در جریان محاکمه بر بی‌گناهی خود تأکید کرده و گفته بودند که علیه این حکم اعتراض خواهند کرد. آن‌ها هدف از اجرای ترانه خود را «اعتراض به سیاست‌های ولادیمیر پوتین و حمایت‌های کلیسای ارتدوکس» خوانده و در دفاعیه خود اظهار داشته بودند که به هیچ‌وجه از این کار احساس پشیمانی نمی‌کنند و قصد توهین به اعتقادات افراد مذهبی را نداشته‌اند.

صدور حکم زندان برای این گروه انتقادات و واکنش‌های منفی فراوانی را از سوی مقامات سیاسی کشورهای مختلف و گروه‌های حقوق بشری به همراه داشت.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و باراک اوباما، ر‌ئیس‌جمهوری آمریکا، در پیام‌هایی جداگانه این حکم را "سنگین و نامتناسب" با عمل انجام شده خواندند.

وزارت دادگستری روسیه تا کنون با آزادی نادژا تولوکونیکووا و ماریا آلیوخینا مخالفت کرده‌ است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها