کد خبر: ۱۵۱۸۶۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
دستگاه قضایی چین امروز پنج شنبه یکی از سیاستمداران ارشد این کشور را به رشوه خواری، سوء استفاده از قدرت و فساد مالی متهم کرده است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ در حالی که مقابله با مفاسد مالی و اقتصادی یکی از مهمترین اولویت های ژی جین پینگ رئیس جمهور چین اعلام شده، پکن "بو ژیالی" یکی از سیاستمداران ارشد را به فساد مالی متهم کرده تا مسیر برای محاکمه وی هموار شود.

قرار است محاکمه بو ژیالی در شهر جینان واقع در استان شاندونگ انجام شود. ده ها نیروی پلیس چین در محل ورودی دادگاه اصلی شهر جینان مستقر شده اند ولی هیچ نشانه ای از برگزاری قریب الوقوع جلسه محاکمه بو ژیالی وجود ندارد.

رئیس جمهور چین که در ماه مارس به قدرت رسیده است قصد دارد با مقابله فراگیر با مفاسد مالی و اقتصادی مقام های ارشد این کشور، اتحاد و یکپارچگی حزب کمونیست چین را حفظ کند.

وکلای بو ژیالی حاضر به پاسخگویی به سئوالات مربوط به پرونده وی نشدند. مقام های رسمی دولت چین و مقام های قضایی جینان نیز توضیحی را در خصوص محاکمه این سیاستمدار ارشد چینی ارائه نکرده اند.

خبرگزاری رسمی شینهوای چین نیز اشاره ای به زمان دقیق برگزاری جلسه محاکمه وی نکرده است. اما بر اساس قوانین چین، اتهامات مطرح بر ضد یک متهم باید ده روز پیش از برگزاری جلسه محاکمه به وی و موکلانش اعلام شود.

بو ژیالی متهم به سوء استفاده از موقعیت و جایگاهش برای کسب مقادیر زیادی پول و ملک است. وی همچنین متهم به اختلاس مقادیر زیادی از منابع مالی دولتی و عمومی و سوء استفاده از قدرت است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها