کد خبر: ۱۵۱۴۴
زمان انتشار: ۲۰:۳۳     ۱۱ تير ۱۳۹۰
فرایند اجرایی چهل و یکمین آزمون سراسری با برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی به پایان رسید که نتایج اولیه آن در نیمه دوم مرداد و پس از انتخاب رشته نیز نتایج نهایی در شهریور ۹۰ منتشر می شود.

به گزارش مهر، یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۸۷۷ نفر در کنکور سراسری شرکت کرده اند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۵۳ هزار و ۸۲۴ نفر کاهش داشته است.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی بعدازظهر جمعه ۱۰ تیر و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح شنبه ۱۱ تیر برگزار شد.

آزمون سراسری سال ۹۰ در ۳۱۵ شهر و ۴۷۹ حوزه امتحانی در داخل کشور و ۲۷ کشور و ۳۱ حوزه امتحانی در خارج از کشور برگزار شد. تعداد کل دفترچه های کنکور در داخل کشور ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دفترچه و تعداد دفترچه های کنکور در خارج کشور یک هزار و ۷۵۰ دفترچه بود. برای داوطلبان نابینا نیز ۴۴۲ دفترچه به خط بریل و تعداد ۷۸۸ دفترچه به خط درشت برای داوطلبان کم بینا به چاپ رسید.

کاهش ۱۵۳ هزار نفری تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته

یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۳۳۵ کارت آزمون صادر شد اما تعداد نهایی داوطلبان یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۸۷۷ نفر است. در گروه شناور هنر و زبان های خارجی ۱۴۹ هزار و ۴۵۸ نفر شرکت کردند و ۹۵۴ هزار و ۲۲۲ نفر نیز علاقمندی خود را به شرکت در پیام نور اعلام کردند.

ترکیب جنسیتی کنکور : ۶۰.۵ درصد زن و ۵/۳۹ درصد مرد

از میان یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفری که در کنکور سراسری سال ۹۰ ثبت نام کرده اند ۵/۶۰ درصد زن و ۵/۳۹ درصد مرد هستند و بیشترین تعداد شرکت کننده در کنکور سراسری در گروه علوم تجربی قرار دارند و ۴۴۲ هزار نفر در این گروه ثبت نام کردند.

پذیرش بیش از ۶۰۰ هزار نفر در کنکور سراسری سال ۹۰

امسال بیش از ۶۰ هزار نفر به ظرفیت پذیرش داوطلبان کنکور سراسری سال ۹۰ اضافه شده است و پیش بینی می شود حدود ۶۰۰ هزار نفر در کنکور سراسری پذیرفته شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها