کد خبر: ۱۵۱۴۳۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۰۲ مرداد ۱۳۹۲
به گزارش 598 به نقل از  بی باک، مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اتفاقات قم اظهار داشت: بنده از ابتدا با این شیوه ابراز نارضایتی از سوی مردم موافق نبودم خصوصا که در روز 22 بهمن و در حرم اهلبیت(علیهم السلام) این اتفاق افتاده است و رهبر معظم انقلاب هم از این مساله آزرده خاطر شده اند.
 
وی ضمن تقبیح چنین رویکردهایی از سوی برخی مردم، در خصوص ارائه و قرائت گزارش حادثه 22 بهمن قم در مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار بی باک اظهار داشت: خوب می دانم که  این عرایضی که مطرح می کنم  دست آویزی برای هتاکی و فحاشی از سوی آقایانی خواهم شد که می خواهند همه چیز را به یک گروه خاص نسبت دهند اما من در این صحبت هایم تنها خدا را نظر می گیرم و لازم است نکاتی را در خصوص گزارشی که کمیسیون امنیت ملی تهیه کرده است بگویم.
 
وی افزود: مجلس طبق ماده 49 آیین نامه داخلی حق و وظیفه دارد از طریق کمیسیون ها در مورد مسائل مهمی که در امور کشور رخ می دهد تحقیق کند، اما برای این تحقیق یک روش قانونی در همان آیین نامه پیش بینی شده است.

دکتر کوچک زاده بیان داشت: در این روش قانونی، نحوه انتخاب اعضایی که در این کمیته تحقیق حضور پیدا می کنند مشخص شده است، در گزارشی که در مورد حادثه قم تهیه شد بر طبق فرمایشات اعضای کمیته تحقیق رویه قانونی طی نشده است.

این نماینده مجلس گفت: یکی از اعضای این کمیته در مصاحبه ای که در رسانه ها منتشر شد گفته است که اعضای این کمیته بدون رای کمسیون امنیت ملی انتخاب شدند و رئیس این کمیته هم با انتصاب رئیس کمیسیون امنیت ملی انتخاب شد که این یک اشکال قانونی است.

کوچک زاده گفت: درست است که مجلس شورای اسلامی در همه امور حق تحقیق و تفحص و برسی دارد اما استثنا در این مورد خاص به علت اینکه یک طرف مسئله است، وجود دارد، زیرا اتفاقی در جلسه ای افتاده که رئیس مجلس در آن سخنران بوده است این می تواند این شائبه را در ذهن ایجاد کند که در این قضیه خاص خود مجلس یک طرف دعوا است زیرا نمایندگان مجلس که رئیس مجلس را انتخاب کرده اند حامی رئیس مجلس هستند که این مسئله ممکن است باعث ایجاد خدشه در کار شود.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: بنده شخصا در جلسه ای که گفته می شود گزارش تهیه شده  آن توسط  کمیسیون قرائت شد، حضور داشتم و بارها و مکرر اعضای کمیته و رئیس کمیته اعلام کردند که این گزارش بیشتر از600صفحه است.

کوچک زاده ادامه داد: در جلسه یکی دو ساعته کمیسیون، گزارش600 صفحه ای قرائت نشده است و اصلا نمی توانست قرائت شود و خودشان ابراز می کنند که فقط خلاصه ای از این گزارش خوانده شده است. در مساله ای به این مهمی که هر جمله آن می تواند مورد قبول، رد و یا مورد نقد اعضاء قرار بگیرد، پس اکتفا به قرائت خلاصه گزارش کار درستی به نظر نمی رسد.

وی ابراز داشت: مطالبی مورد سوال چندین نفر بود وقتی سوال را مطرح کردند تهیه کنندگان گزارش گفتند؛ این مورد سئوال شما در متن اصلی گزارش آمده است و یا در گزارش اصلی چنین مطلبی نیامده است. پس مشخص می شود که فاصله بین گزارش اصلی و خلاصه گزارش قرائت شده قابل توجه است و رای گیری بر اساس خلاصه گزارش بوده است که این یک اشکال مهم می تواند باشد.

کوچک زاده با تاکید بر انتشار تمام مطالب گفته شده، بیان داشت: شهر قم دارای سه نماینده در مجلس شورای اسلامی است، یکی از نمایندگان آقای لاریجانی است که به نوعی یک طرف دعوا است، دو نماینده دیگرحجت الاسلام آشتیانی و آقای امیر آبادی نه تنها در کمیته تهیه گزارش حادثه 22 بهمن قم حضور نداشتند بلکه زمان طرح در کمیسیون دیگری که بنده هم حضور داشتم، شاهد بودم که هردوی این عزیزان اعتراضات جدی به صحت این گزارش داشتند.

وی افزود: حجت الاسلام آشتیانی در اعتراض به روند جلسه با اوقات تلخی جلسه را ترک کردند. بنده از ایشان سئوال کردم که آیا شما برای اعتراض جلسه را ترک کردید؟ که جناب اقای آشتیانی تصدیق کردند و بیان داشتند؛ کاری که اینها انجام می دهند کار ناشایسته ای است.

کوچک زاده خاطر نشان کرد: آقای نجابت نماینده مردم تهران که ساکن قم هستند هم ابراز داشتند که هر جمعه و در همه مراسم های ملی و مذهبی در قم شرکت می کنم و قسم جلاله خوردند که این نحوه ای که در  گزارش آمده است با اتفاق رخ داده در 22 بهمن فاصله دارد و اظهار داشت؛ بنده خودم در جلسه حضور داشتم و دیدم که این مردم بودند که اعتراض میکردند، چرا اصرار دارید اعلام کنید که این کار سازماندهی شده بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: فارغ از این که حادثه 22 بهمن قم خوب یا بد بود که در حقیقت نادرست بود زیرا رهبر معظم انقلاب را آزرده خاطر کرد، اما واقعیت این است که این حادثه یک عکس العملی بود از سوی جماعت قابل توجه ای از مردم نسبت به رفتارهای رئیس مجلس که نماینده خودشان هم است.

دکتر کوچک زاده اظهار داشت: با فیلم هایی که مشاهده کردم و با مطالبی که شنیدم و با ابراز ندامتی که برخی از دستگیر شده ها در این حادثه بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری دیدم این قابل باور نیست که این حادثه صرفا یک برنامه سازمان یافته و مدیریت شده از سوی یک گروه خاص باشد البته این انکار شدنی نیست که گروهی را که مدنظر این آقایان در گزارش است به شدت از رفتارهای سیاسی آقای لاریجانی  آزرده هستند.

کوچک زاده با تاکید بر این مساله که  بنده به هیچ وجه موافق این نیستم که اگر کسی یا گروهی از فردی آزرده بود بر علیه وی کار خلاف قانون سازماندهی شده انجام دهد، ابراز داشت: البته بر فرض هم چنین باشد و گروه مد نظر این آقایان که از رفتار سیاسی آقای لاریجانی آزرده خاطر هستند جریانی را سازماندهی کرده باشند. واقعیتی را که از فیلم های منتشر شده در این جلسه دیده می شود که مردم با طیب خاطر آنها را همراهی می کنند، این نیست که عده معدودی در آن جلسه شعار دادند و عده ای عموم با این افراد همکاری کردند کما اینکه اگر قرار بود مردم همراهی نکنند جلسات دیگری هم در قم بوده است که عده معدودی اعتراض کردند و خود مردم آنها را ساکت کردند اما در اینجا خود مردم هم همراهی کردند.

وی در ادامه افزود: چه خوب است ضمن اینکه مجلس و گروه های دیگر به دنبال شناسایی ریشه این حادثه باشند به این حقیقت هم توجه کنند که چه رفتاری از آنها سرزده که اینگونه مورد بی مهری قرار گرفته اند.

نماینده مردم تهران بیان داشت: در اتفاق یک شنبه سیاه مجلس در حقیقت کار زشتی انجام شد و طرفین ماجرا سعی کردند با عذرخواهی و به اصطلاح توبه مساله را جبران کنند به همین خاطر به اتفاق یکشنبه مجلس پرداخته نشد.

دکتر کوچک زاده ابراز داشت: در این میان چند نکته باقی ماند، این که اتفاقی در یکشنبه سیاه مجلس افتاد بحث برکناری یک وزیر اخلاق مدار و فعال دولت بود. رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که مساله دعوای شما چه ربطی به این وزیر داشت، حال سئوال اینجاست؛ آقایانی که بیانیه دادند و از رهبر معظم انقلاب عذرخواهی کردند، اگر واقعا توبه کردید اول قدم در توبه جبران آن چیزی است که به خاطر آن توبه می کنید. شما یک وزیر بی تقصیر را برکنار کردید خوب در همان بیانه و توبه نامه خود وزیر را به سر کار خود باز می گرداندند این معلوم می شود عذرخواهی و توبه شما حقیقی نبوده است.

کوچک زاده تصریح کرد: در مجلس اگر چه برخلاف شرع و اخلاق مطالبی مطرح شد اما به هر حال این مطالب به رئیس دو قوه در کشور نسبت داشت. در مطالب مطرح شده اتهاماتی به برادر روسای دو قوه برخلاف شرع و اخلاق مطرح شد. انتظار ما از رئیس قوه قضائیه این بود بعد از گذشت این مدت زمان، بلافاصله این مسئله رسیدگی و برای مردم توضیح داده می شد که اتهامات غلط است.
 
نماینده مردم تهران اظهار داشت: برای رفع اتهام از رئیس دو قوه و رفع شائبه و نگرانی مردم باید گزارش این پرونده توضیح داده می شد اما متاسفانه تا امروز ندیدم که به مسئله فردی که به وی اتهام زده اند رسیدگی شود.

وی گفت: نمی گوییم که اتهامات بیان شده درست بوده اما از این حیث که موجب خدشه به رئیس دو قوه می شود و حقی است که نظام به گردن رئیس قوه قضائیه دارد و برای رفع این اتهام از نظام باید بررسی می شد و پاسخی به مردم داده می شد اما نه تنها این کار صورت نمی گیرد بلکه چند روز بعد آقای مرتضوی بازداشت می شود که به نظرم کار صحیحی نبود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها