کد خبر: ۱۵۱۲۹۶
زمان انتشار: ۲۲:۲۳     ۰۱ مرداد ۱۳۹۲
خواب در طول روز باید به مقدار کافی باشد تا سلامت بدن تضمین شود. پزشکان همیشه به داشتن خواب کافی تاکید می کنند و از این رو اگر شما نتوانید به خوبی بخوابید به بیماری های متفاوتی دچار خواهید شد که جبران ان ها بسیار سخت است.
پزشکان همیشه به خواب 7 یا 8 ساعته توصیه می کنند و اعتقاد دارند اگر میزان خواب روزانه کمتر از این باشد دچار کم خوابی هستید و بیماری های مختلفی به سراغ شما خواهد آمد.

 این بیماری ها می توانند به راحتی انسان را از پا در آورده و باعث مرگ شوند. برای جلوگیری از مشکلات متعدد تنها کافی است خواب خود را تنظیم کنید. در ادامه به بزرگترین مشکلاتی که کم خوابی برای بدن به وجود می آورد اشاره داریم.

** اولین مشکل پس از یک دوره کم خوابی در قلب رخ خواهد داد. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که اگر فردی روزانه به میزان کافی خواب داشته باشد و غذای درست بخورد تا 65 درصد کمتر به مشکلات قلبی دچار می شوند اما همین مقدار ریسک بالا می رود اگر خواب به اندازه کافی نباشد.

** تحقیقاتی که بر روی 5600 نفر انجام شده است نشان می دهد ان دسته از افرادی که کمتر از 6 ساعت خواب شبانه دارند بیشتر به سکته دچار می شوند. این تحقیقات حاکی از آن است که این افراد دقیقا زمانی که از خواب کوتاه بیدار می شوند دچار سکته های مغزی یا قلبی خواهند شد.

** کم خوابی می تواند میزان قند خون و مواد داخل رگ ها را بالا و پایین کند به همین دلیل مشکلاتی کانند فشار خون و دیابت خیلی سریع در افراد هویدا می شود. خواب می تواند تا حد بسیاری فعالیت های عروقی را کنترل کند و همچنین وزن انسان نیز با خواب درست کنترل خواهد شد. تحقیقات نشان می دهد کمبور خواب می تواند باعث چاقی انسان شود.

** کم خوابی مشکلات بزرگی به همراه دارد که یکی از آن ها به وجود آمدن کابوس های خاصی است که هنگام خواب ممکن است به سراغ هر کسی آید. پزشکان اعتقاد دارند اگر کسی کم خواب باشد دچار مشکلاتی مانند هیجان و افسردگی خواهد شد. این افراد دچار بیماری های سختی می شوند زیرا نمی توانند مشکلات خود را در خواب خود پنهان یا آن ها را فراموش کنند.

** اگر به زیبایی پوست خود اهمیت می دهید باید دقت داشته باشید که بی خوابی می تواند برای شما مانند سم باشد. مطالعات حاکی از آن است که هنگام خواب فعل و انفعالات خاصی روی پوست صورت می گیرد که باعث نرم و لطیف شدن پوست می شود اما بی خوابی تنها می تواند پوست را خشک کرده و باعث اسیب دیدن بدن شما شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها