کد خبر: ۱۵۱۰۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۰۱ مرداد ۱۳۹۲
در شرایطی که اندیشکده‌های آمریکایی روزهای پرکاری برای برگزاری نشست‌های مرتبط با ایران دارند، دانشگاه جورج واشنگتن طی روزهای آینده کودتای ۲۸ مرداد را بررسی خواهد کرد.
به گزارش 598 به نقل از فارس، در شرایطی که اندیشکده‌های آمریکایی روزهای پرکاری از لحاظ برگزاری نشست‌های مرتبط با موضوعات ایران دارند، موسسه «آرشیوهای امنیت ملی»، مستقر در دانشگاه جورج واشنگتن هم روز چهارشنبه 24 جولای برابر با 2 مرداد، یک نشست هم‌اندیشی درباره کودتای 28 مرداد 1332 برگزار می‌کنند.

موضوع این هم‌اندیشی که اندیشکده ویلسون و آرشیو امنیت ملی در دانشگاه جورج واشنگتن متولی برگزاری آن هستند، «60 سال پس از کودتای 1953: هم‌اندیشی» است.

شرکت‌کنندگان در این هم‌اندیشی که بنا به گفته سایت برگزاری کننده آن، مجموعه‌ای از متخصصان رده بالا در این حوزه هستند و درباره آخرین یافته‌های خود و برآوردهایشان از جدیدترین آثار چاپ شده درباره این کودتا بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

در این نشست که به ریاست «هاله اسفندیاری» برگزار خواهد شد درباره نقش این کودتا در گفت‌وگوهای فعلی بین ایران و آمریکا هم بحث خواهد شد.

علی رهنما، از دانشگاه پاریس، احمد اشرف، از دانشگاه کلمبیا و هادی سمتی از دانشگاه تهران از شرکت‌کنندگان ابتدا درباره زمینه‌های داخلی این کودتا گفت‌وگو خواهند کرد و پس از آن افرادی دیگر مولفه‌های بین‌المللی کودتای 28 مرداد را بررسی خواهند کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها