کد خبر: ۱۵۰۷۷۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۳۱ تير ۱۳۹۲
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: برای آنکه دولت آینده بتواند از سازندگان داخلی حمایت کند پیشنهاد می کنم که اتاق راهبردی حمایت از سازندگان و تجهیزات داخلی در وزارت نفت و معاونت ساخت داخل در وزارت صنعت و تجارت تشکیل شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس رضا پدیدار در نشست خبری سه تشکل بزرگ حوزه صنعت نفت در جمع خبرنگاران گفت: در 2 سال اخیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت موفق به راه اندازی شورای توان ساخت داخل در وزارت نفت شد که خوشبختانه مورد حمایت وزیر محترم نفت نیز قرار گرفت.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت ساخت 70 درصد از تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور وجود دارد، گفت: اما ظرفیتی که هم اکنون مشغول ساخت تجهیزات در داخل کشور است کمتر از این میزان است.

وی تصریح کرد: به دولت و وزارت نفت آینده پیشنهاد می کنیم اتاق راهبردی حرفه ای در وزارت نفت، معاونت ساخت داخل در وزارت صنعت،معدن و تجارت تشکیل شود تا بحث تولید داخل و استفاده از توان تولیدکنندگان ساماندهی شود.

پدیدار خاطرنشان کرد: براساس قانون بودجه سال 92 در سال جاری روزانه یک میلیون سیصد و 3 هزار  بشکه نفت صادر می کنیم که باید بودجه مورد نیاز برای وزود بخش خصوصی به صنعت نفت نیز تامین شود، بنابراین نیازمند حمایت وزارت نفت آینده از بخش خصوصی هستیم.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت خاطرنشان کرد: ما به هیچ عنوان نگران ورود خارجی ها در دولت آینده به صنعت نفت نیستیم، زیرا باید تعامل داشته باشیم با خارج از کشور اما باید به گونه ای برخورد کنیم که اولویت اول ما سازندگان داخلی صنعت نفت باشد زیرا خودکفایی باید در دستور کار وزیر آینده نفت قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها