کد خبر: ۱۵۰۷۳۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۳۱ تير ۱۳۹۲
روایت ژنرال بازنشسته آمریکایی از نگرانی‌هایش؛ ایران، ایران و باز هم ایران! /
این ژنرال بازنشسته ارتش امریکا نیز به همین دلیل با برگزاری کنفرانسی درباره پرونده‌ای که دو سال پیش بسته شده و تاکید فراوانش بر ضرورت شدت عمل امریکا در برابر ایران قطعه دیگری از این پازل امریکایی – صهیونیستی را تکمیل می‌کند. جیمز متیس کار را در همین جا تمام نکرد و در پایان کنفرانس خبری خود اعلام کرد: اگر بخواهدی بدانید نگرانی‌های من از چیست باید بگویم هر روز صبح که خواب بیدارمی شوم ۳ نگرانی دارم: ایران، ایران و باز هم ایران!
598: ژنرال جیمز متیس، ژنرال بازنشسته ارتش امریکا که تا پیش از این ریاست فرماندهی مرکزی ایالات متحده در خاورمیانه را بر عهده داشت، روز گذشته با برپایی کنفرانسی مطبوعاتی دولت و دادگاه عالی امریکا را متهم به سهل انگاری در پرونده ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن کرد.

به گزارش رجانیوز، جیمز متیس که جزو افراد حامی افزایش فشارهای دیپلماسی و اقتصادی علیه ایران است، معتقد است امریکا باید به دلیل توطئه ترور سفیر عربستان در ایالات متحده ایران را بیشتر تحت فشار می‌گذاشت و سهل انگاری دولت اوباما در این زمینه اشتباه استراتژیک مهمی بود. 
 
 
در اکتبر سال ۲۰۱۱ بود که دادستان کل اریک هولدر و رابرت مولر رییس اف بی‌آی در کنفرانس خبر مشترکی اعلام کردند دولت ایران با استفاده از یک کارتل مواد مخدر در مکزیک سعی داشته عادل الجبیر سفیر عربستان در ایالات متحده را در رستوران میلانو در جورج تاون ترور کند. اف بی‌آی در این زمینه منصور ارباب سیر و غلام شکوری را متهم و ایران را پشت این ماجرا دانتسته بود اما به هیچ مدرکی در این زمینه اشاره نکرد. ایران نیز دست داشتن در این نقشه ترور را رد کرده بود. 
 
این ژنرال بازنشسته در ادامه مدعی شده است ما این افراد را در حین اجرای نقشه ترور دستگیر کردیم اما هم اینک به آن‌ها اجازه می‌دهیم که آزادانه در خیابان‌ها بچرخند. 
 
این در حالیست که دادگاه امریکا منصور ارباب سیر را به ۲۵ سال زندان محکوم کرده است با این حال متیس می‌گوید: «صادقانه بگویم نمی‌دانم چرا این افراد هنوز حساب پس نمی‌دهند. نمی‌دانم چرا آن‌ها به خاطر کاری که با عادل کردند، به شدت محکوم نمی‌شوند.» 
 
البته هنوز هم ایالات متحده نتوانسته مدرک و دلیل ثابت و قطعی‌ای برای دخالت ایران در این نقشه ترور ارائه کند. خبرنگار سی ان ان در این کنفرانس خبری به همین مسئله اشاره کرد اما متیس پاسخ داد: «مطمئنا کار ایران بوده است. مجموعه‌ای از عوامل دست به این کار زده‌اند و این کار نمی‌تواند تقسیر یک عامل سرکش باشد. این تصمیم در بالا‌ترین سطوح در تهران گرفته شده است. 
 
جیمز متیس اما در ادامه نتوانست علت این کار را توضیح دهد و درباره انگیزه‌های پنهان پشت این عملیات گفت: این اختلاف ۱۴۰۰ ساله بین شیعه و سنی بوده است که کار را به ماجرای نقشه ترور سفیر عربستان در امریکا کشانده است! 
 
پیگیری خبرنگاران امریکایی از کاخ سفید که خواستار نظر سخنگوی کاخ سفید راجع به صحبتهای جیمز متیس شده بودند، بی‌نتیجه مانده و کاخ سفید اعلام کرده است نظری در این زمینه ندارد. 
 
وی البته در ادامه به اسناد دیگری که می‌گفت نشان می‌دهد نیروهای ایرانی در این ماجرا دست داشته‌اند اشاره‌ای نکرد و از نیت اصلی خود برای برپایی این کنفرانس خبری پرده برداشت. جیمز متیس که پیش از این نیز فرماندهی عملیات شبیه سازی حمله به ایران را بر عهده داشت و به وضوح دراین عملیات شبیه سازی شده به خطرات و مضرات حمله به ایران اشاره کرده بود، این بار نیز بدون اشاره به نتایج عملیات موسوم به «نگاه درونی» که در سال ۲۰۱۱ شبیه سازی شده بود، تنها به این نکته اشاره کرد که حمله نظامی به ایران تنها راهکاری موقتی است. 
 
وی در این باره گفت: «فکر نمی‌کنم کسی بتواند برنامه هسته‌ای ایران را که در زیر زمین و در داخل کوه قرار دارد از بین ببرد. حمله نظامی می‌تواند برنامه نظامی ایران را به مدت یک ماه، ۶ ماه و یا ۱۲ ماه عقب بیاندازد و زمان برای دیپلمات‌های ما بخرد اما نکته مهم اینحاست که قرار است با این زمان چه کنیم؟ 
 
در حالیکه کنگره امریکا این روز‌ها به شدت تحت فشار لابی آیپک است تا نمایندگان نامه حمایت از راهکار دیپلماسی در برابر برنامه هسته‌ای ایران را امضا نکنند، وارد شدن ژنرال‌های بازنشسته امریکایی به معرکه صهیونیستی شکست خورده نشان دادن مذاکرات هسته‌ای و یا مذاکرات احتمالی امریکا با ایران نشان از عصبانیت بیش از حد لابی صهیونیستی از رفتار اخیر نمایندگان امریکا دارد. 
 
این ژنرال بازنشسته ارتش امریکا نیز به همین دلیل با برگزاری کنفرانسی درباره پرونده‌ای که دو سال پیش بسته شده و تاکید فراوانش بر ضرورت شدت عمل امریکا در برابر ایران قطعه دیگری از این پازل امریکایی – صهیونیستی را تکمیل می‌کند. جیمزمتیس کار را در همین جا تمام نکرد و در پایان کنفرانس خبری خود اعلام کرد: اگر بخواهدی بدانید نگرانی‌های من از چیست باید بگویم هر روز صبح که خواب بیدارمی شوم ۳ نگرانی دارم: ایران، ایران و باز هم ایران!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها