کد خبر: ۱۵۰۲۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۳۰ تير ۱۳۹۲
حبیب الله عسگراولادی را در دنیای سیاست همه بعنوان یک کهنه کار و ریش سفید می شناسند که از دنیای مبارزه به سیاست راه یافته است و این روزها حزب موتلفه و جبهه پیروان خط امام و رهبری را همه با نام او به یاد می آورند اما او این روزها بخاطر مواضع جنجالی اش به چهره ای خبری تبدیل شده است.
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حبیب الله عسگر اولادی چندی است که با مواضع جناجالی خویش به چهره ای رسانه ای و جنجالی تبدیل شده است؛ وی در آخرین موضع گیری اش در ضیافت افطاری جامعه اسلامی مهندسین که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد گفت: "به عنوان برادر از میرحسین موسوی و حجت الاسلام کروبی درخواست دارم از ماه رمضان که ماه توبه و بازگشت است نهایت استفاده را داشته باشند و نسبت به امام و رهبری و نظام یک شرایطی را ایجاد کنند که در شب های قدر این آرامشی که برای ملت پدید آمده این آرامش را با دعا به جانب کمال ببرند و در عید فطر امسال فرهنگ دینی مذهبی و ملی برای کشور ایجاد شود".
 
این اظهار نظر عسگر اولادی کافی بود تا او بعد از مدتی دور بودن از حاشیه و جنجال دوباره پا به این عرصه بگذارد و به صدر اخبار برگردد؛ البته این اولین باری نیست که وی چنین اظهار نظری را در جمع خبرنگاران مطرح می کند او پیش از این نیز چند باری در مورد آزادی سران فتنه اظهار نظر کرده است که هر بار باعث شده است او بعنوان متن یک حاشیه در صدر اخبار رسانه ها قرار بگیرد.
 
عسگر اولادی پیش از این در اظهار نظری جالب گفته بود که موسوی و کروبی فتنه گر نیستند و بعد از این اظهار نظر عکس حبیب الله عسگر اولادی تیتر یک روزنامه های صبح شد و در صدر اخبار داخلی و خارجی قرار گرفت و حتی عطاالله مهاجرانی در مقاله ای با عنوان "آقای عسکراولادی و آفتاب لب بام" از این سخنان عسگر اولادی تشکر می کند و در ابتدای مقاله خود می آورد: "نمی توان اقای عسکراولادی را دوست نداشت! می توانی با او اختلاف نظر داشته باشی، اما نمی شود شکوه شخصیت و شور ایمان او را نادیده گرفت. گفته است افتاب لب بام است و حرف هایی زده است که این روزها خلاف مذهب مختار و جو روزگار است. کاملا بر خلاف مسیر رود شنا می کند. قدر و قیمت انسان ها هم همین مواقع اشکار می شود. تعبیر برادر، برای کروبی و موسوی، حمایت و شهادت بر شخصیت شجاع و یگانه هاشمی رفسنجانی، کارهای کوچک و اسانی نیست."
 
همچنین هفت نفر از فعالان اصلاح طلب در نامه ای که در آن به حمایت از مواضع آقای عسگر اولادی پرداخته شده است از وی تشکر کردند  در بخشی از نامه این هفت نفر آمده است: " ما همگی بر کلیاتی اتفاق داریم که ماهیت اصلی نظام را شکل می‌دهد. زیبنده است از این تفکر قدردانی شود. با اینکه آقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد در جناح سیاسی رقیب شما قرار داشته‌اند و برخورد با آنها بنا به ظاهر می‌توانست به تقویت جناح سیاسی‌تان منجر شود مع ذلک از گفتن حقیقت پروا نکردید و گفتید آنچه را که گفتنش این روزها پرهزینه و بی‌پاداش است."
 
 در بخش دیگری از این نامه با تاکید بر سرمایه خواندن فتنه‌گران آمده است: "جناب آقای عسگراولادی! شما که به درستی کروبی و موسوی را از سرمایه‌های انقلاب خواندید ما نیز شما را و تمام خردگرایان و سیاستمداران معتدل را سرمایه کشور می‌دانیم. سرمایه‌یی که باید در این شرایط خطیر به کار آینده مملکت آید."
 
 نگارنده‌های این نامه در انتهای نامه خود با نوکیسه و تندروخواندن مخالفان سخنان آقای عسکراولادی می‌گویند: " همان‌گونه که تفکر محافظه‌کاری و جریان اصولگرایی نشانه ضرورت و یک خواست ملی زمانه ماست. این دو نمادی از تعادل و خردورزی سیاسی در این مرزو بوم بوده که حذف هر کدام به منزله منکوب کردن فرآیند توسعه و پیشرفت و رقابت سیاسی در ایران است. اندیشه‌یی که تندروهای از راه رسیده و نوکیسه درصدد هدم و انهدام آن به هر قیمتی هستند."
 
البته این اظهارنظر جنجالی عسگر اولادی با واکنش های تند و صریح اصولگرایان مواجه شد اما در بین این موافقت ها و مخالفت ها یک سوال اساسی پیش می آید که چرا عسگر اولادی که وابستگی اش به جریان اصولگرایی غیر قابل انکار است از سران فتنه این چنین حمایت می کند و خواستار آزادی آنها می شود؟
 
حمایت عسگر اولادی از موسوی و کروبی را شاید بتوان با یک علقه عاطفی سیاسی رمز گشایی کرد چرا که وی در دولت اول میر حسین موسوی وزیر بازرگانی او بوده و در بنیاد شهید نیز با کروبی همکاری داشته است لذا می توان گفت وی به جهت همکاری با موسوی و کروبی به آنها علقه پیدا کرده است و این حرف ها را از روی علاقه می زند وی خود نیز در یکی از سخنرانی هایش می گوید: "من با برادرم موسوی و برادرم کروبی سال‌ها کار کرده‌ام ولی در سال‌های فتنه برخی مسائل را نپذیرفتند. موسوی رییس ما در دولت بود. ایشان فتنه‌ساز نیست، اما راهی باز شده، باید از فتنه تبری بجویند. من باز می‌گویم که فتنه‌گر آمریکا، اسرائیل و انگلیس‌اند و باید از اینها تبری بجویند. درباره حصر خانگی این دو عزیز نیز جدا از اینکه مقامات امنیتی و قضایی چه تصمیمی بگیرند، من به عنوان عضو هیات منصفه می‌گویم که این دو را مجرم نمی‌شناسم".
 
یکی دیگر از دلایلی که حمایت عسگر اولادی از موسوی و کروبی را از هاله ابهام در می‌آورد عدم اعتقاد به فتنه گر بودن این دو نفر از سال 88 است.
 
در حالی که در حال حاضر همه فکر می کنند عسگر اولادی سابق بر این و در سال 88 معتقد بوده است موسوی و کروبی فتنه گر هستند و در حال حاضر تغییر نظر داده و این تغییر نظر برایشان عجیب به نظر می رسد اما اینگونه نبوده است با مروری بر مواضع حبیب الله عسگر اولادی مشخص می شود که وی از ابتدا اعتقادی به فتنه گر بودن موسوی و کروبی نبوده است و تنها معتقد بوده که از آنها سوء استفاده شده است در همین رابطه عسگر اولادی در نشست مطبوعاتی خود در 26 مهر 88  میگوید: در نشست مطبوعاتی خود گفت: «ما هنوز معتقد نیستیم که موسوی، کروبی و خاتمی فتنه گر هستند ما معتقدیم اطراف این‌ها کسانی هستند که از آنان سو استفاده می‌کنند و آنها را در شرایطی قرار داده‌اند که واکنش‌هایی این چنینی داشته باشند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها