کد خبر: ۱۵۰۲۳۳
زمان انتشار: ۰۲:۲۵     ۳۰ تير ۱۳۹۲
سخنگوی وزارت خارجه گفت: هیچ تحولی درباره موضوع مذاکره مستقیم ایران و آمریکا رخ نداده است.
سیدعباس عراقچی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اظهارات معاون پیشین وزیر امور خارجه پیشین آمریکا مبنی‌بر احتمال برگزاری مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا در نیمه دوم سال 2013 خاطرنشان کرد: درباره انجام مذاکره مستقیم هیچ موضوع جدیدی مطرح نشده است، گمانه‌زنی‌هایی که از طرف‌های مختلف یا توسط افراد یا موسسات مطالعاتی مختلف مطرح می‌شود، هیچ مبنای مشخصی ندارد.
وی تاکید کرد: برای تصمیم‌گیری درباره هرگونه مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا منتظر تغییر در رویکردها و رفتارهای طرف آمریکایی هستیم.
عراقچی گفت: درباره انجام مذاکره با آمریکا از سوی دولت جدید هم تصمیمی گرفته نشده است.
اخیراً معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی این احتمال را مطرح کرد که دیپلمات‌های آمریکایی و ایرانی در نیمه دوم سال 2013 برای اولین بار پس از 34 سال با یکدیگر بر سر میز مذاکرات مستقیم بنشینند.
نیکلاس برنز، در بخشی از مقاله‌اش با عنوان «سرگردانی آمریکا - اسرائیل درباره ایران» که بر روی وب سایت «تایمز ریکورد» قرار گرفت، نمایش واقعی در نیمه دوم این سال (2013) احتمالا در میز مذاکرات در وین، استانبول یا ژنو رخ خواهد داد؛ که در آن جا دیپلمات‌های آمریکایی و ایرانی احتمالا اولین گفت‌و‌گوی اساسی را پس از 34 سال قطع روابط که در دوران جیمی کارتر آغاز شد، انجام خواهند داد.
ایران حمله به حرم حضرت زینب را محکوم کرد
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان اقدام تروریستی حمله به بارگاه مطهر حضرت زینب(س) را شدیداً محکوم کرد.
سیدعباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدام تروریستی حمله به بارگاه مطهر حضرت زینب کبری(س) و زائران و نمازگزاران در روز جمعه را در حریم ملکوتی آن حضرت در دمشق شدیداً محکوم کرد و از مجامع بین‌المللی مخصوصاً مجامع اسلامی خواست ضمن ادای مسئولیت خویش در قبال صیانت از مقدسات اسلامی، تمامی مساعی خود را برای جلوگیری از تکرار جنایات ضد انسانی و مغایر با مقررات بین‌المللی و اسلامی به کار گیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها